Vogel Adrienn vakvezető kutyák kiképzéséért kampányol
2022-ben már nyolcadik alkalommal fogtak össze hazai zenészek, előadók, sportolók és közéleti személyiségek a Dorko-val a vakvezető kutyák képzésének támogatására. Idén Vogel Adrienn is csatlakozott a kampányhoz.
“Büszke vagyok rá, hogy részt vehettem egy ilyen fantasztikus kezdeményezésben. A látássérült emberek még mindig kevés figyelmet kapnak itthon, és alig tudják róluk, hogy a közlekedésük szinte elképzelhetetlen speciálisan kiképzett kutyák nélkül. A fotózás alatt Artúr teljesen ellopta a szívemet, hihetetlenül türelmes és okos kutyus, szívmelengető volt megtapasztalni, ahogy folyamatosan a gazdájára figyelt. Jó lenne, ha a vakok és gyengénlától közül minél többen kapnának ilyen fantasztikus társat és segítséget” - mesélte Adri a fotózás után.
A Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségének vakvezető kiképző kutyaiskolájánál a várólista rendkívül hosszú, jelenleg 97 látássérült vár kiképzett vakvezető kutyára. Ezeknek a négylábú segítőtársaknak a kiképzése magas összeggel jár, valamint nincs is garancia arra, hogy végső soron alkalmasak-e vakvezetésre. A Dorkonál ezért tartják fontosnak, hogy valahogyan elősegítsék a várakozási idő csökkentését és közös propagandával felhívják a figyelmet a kutyaiskola szerepére. A Loyalty is Royalty kampánynak köszönhetően nem csak sikerült megduplázni a kiképzett vakvezető kutyák számát 8 év alatt, de minőségi fejlődésen is keresztül ment a központ, ami az oktatók munkáját segíti.
A “Loyalty is Royalty” kampány sokak számára egy fontos ügy és sikerült az elmúlt években 80 látássérültet vakvezető kutyához juttatni, ezáltal közös összefogással sikerült 80 ember életét megváltoztatni.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!