„Zsebverda” a Mazdától!
Mindösszesen 32 kilogrammot nyomot a motorizált utazóbőrönd. Ennél kisebb már nem is nagyon lehetett volna. Egyik kéz a zsebben, másikban pedig a mobilitás záloga. Ez volt a bőrönd autó koncepciója.
Ötletes kis találmány volt, aminek lehetett is volna létjogosultsága, ha külön utakon közlekedhetett volna, mivel még egy biciklis is ijesztő lehet ebből a magasságból. De nem mesevilágban élünk, úgyhogy meg is maradt annak, aminek szánták. Koncepció jármű maradt, amit a Mazda az 1991-es, mérnökei számára hirdetett „Fantasyard” ötletbörzére alkottak. A Mazda ekkoriban élte a fénykorát. A 24 órás Le Manson aranyérmes lett, a 787B és a méltán híres MX-5 roadster is ebben az évben debütált. Tehát minden adott volt ahhoz, hogy eltérhessenek a megszokott menetrendtől és valami különlegest alkottathassanak, aminek nem a nyereség a célja. A manuális váltókkal foglakozó csoport és annak 7 fős stábból álló mérnöke ült össze ennek a járműnek a megalkotása végett.
Tudták, hogy korlátozottak a lehetőségek a méret tekintetében, ezért nem az volt a cél, hogy a lehető legkisebb bőröndbe tuszkolják be agyuk szüleményét, hanem aminek van is realitás alapja. Így vették az akkor kapható legnagyobb Samsonite bőröndöt és megalkották benne a kis csodát. Sikerült egy 33.6 köbcentis, 1.7 lóerővel bíró kétütemű motort beépítenie a mérnököknek, amihez tartozott 3 kerék, ülés és kormány is. 1 perc alatt menetkész és képes akár 30km/órával is közlekedni. Mi kellhet ennél több? Hát a biztonság, amit a cikk elején is említettem, hogy ebből a szempontból nem állt a csúcson.
De ez tényleg csak egy jópofa koncepció volt és abból jelesre vizsgázott. Az eredeti prototípus sajnos már nincs meg, de egy másik darab még létezik belőle. Reméljük még láthatunk a Mazdától hasonló jópofa szüleményeket.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!