Autó assistance biztosítás idősebb autóra: hogy ne legyen rémálom az utazás!
Autóval útnak indulni óriási szabadság, akár a hazai tájakat, akár külföldi városokat, nyaralóhelyeket szeretnénk felfedezni. Előfordulhatnak azonban nem várt helyzetek: egy műszaki hiba vagy baleset teljesen tönkreteheti a kikapcsolódást, és akár több százezres kiadással járhat, ha például trélerre kell tenni az autót, hogy eljusson a szervizbe. Az idősebb járművek fokozottan ki vannak téve a váratlan meghibásodásoknak, és sajnos sok szolgáltató nem vállalja a 10-15 év feletti autók asszisztenciáját. Pedig ahhoz, hogy nyugodt szívvel indulhassunk útnak, jó, ha a korosabb járgányok is rendelkeznek autó assistance biztosítással. Cikkünkben most megnézzük, hogy milyen helyzetekben jöhet jól a gépjármű asszisztencia, milyen korú járművekre köthető, továbbá adunk néhány hasznos tippet, hogy mely szempontokat érdemes figyelembe venni autó assistance biztosítás esetén.
Mi a gépjármű assistance biztosítás?
A gépjármű assistance egy olyan speciális biztosítási forma, amely az autóval kapcsolatos váratlan helyzetekben nyújt segítséget, legyen szó akár lemerült akkumulátorról, defektről vagy bármilyen egyéb műszaki meghibásodáról, balesetről.
Az assistance szolgáltatás többek között az alábbiakat foglalhatja magában:
- helyszíni javítás
- szervizbe szállítás
- az autó tárolása
- csereautó
- szállás biztosítása
- tovább- vagy hazautazás megszervezése
- gépjármű hazaszállítása külföldről
- alkatrészek eljuttatása külföldi műszaki hiba esetén
- tovább- vagy hazautaztatás stb.
Milyen esetekben érdemes assistance biztosítást kötni?
Gépjármű assistance biztosítással rengeteg felesleges stresszt és költséget spórolhatunk meg, így az alábbi helyzetekben mindenképp ajánlott fontolóra venni az asszisztencia szolgáltatást:
1. Idősebb vagy nem megbízhatóan működő autó
Ha a gépkocsi már viszonylag régi, sok kilométert futott, vagy az utóbbi időben több váratlan meghibásodás is történt, akkor nagyobb az esély, hogy lerobbanunk, vagy valami probléma adódik az út során. Ebben az esetben az autó assistance sok terhet levehet a vállunkról a hiba elhárítása, az autó elszállítása és a továbbutazás vagy szállás intézése kapcsán.
2. Hosszabb belföldi vagy külföldi utazás
Belföldi vagy külföldi barangolás során bizony sok kellemetlenséget okozhat, ha magunknak kell gondoskodni arról, hogy műszaki hiba esetén ismét menetképes legyen az autó, vagy megfelelő szervizbe kerüljön. Országhatáron túl a gépjármű assistance biztosítás szolgáltatásai különösen hasznosak lehetnek, mivel egy ismeretlen helyen vagy nyelvi környezetben a segítség kérés még nehezebb lehet.
3. Napi szintű használat
Az asszisztencia nem csak akkor jön jól, ha nyaralni indul a család, hanem a mindennapos közlekedés során is. Nincs is annál bosszantóbb, ha épp egy zsúfolt nap kellős közepén nem indul az autó vagy balesetet szenvedünk. Csak egy telefon és máris jó kezekben tudhatjuk a járművet.
4. Eszközök és technikai ismeretek hiánya
Gyakran okoz gondot az is, hogy a környezetünkben nem akad senki, aki értene az autóhoz és a megfelelő eszközök sem állnak rendelkezése kisebb hibák megjavításához. Az assistance biztosítás segíthet a helyzet kezelésében, például hogy ne kapjunk pánikrohamot, ha lemerült az aksi és nem indul az autó.
5. Rossz időjárás és nehezebben járható terep
Ha olyan területekre tervezünk utazni, ahol a rossz időjárási körülmények vagy nehezebb terepviszonyok miatt nőhet a balesetek vagy meghibásodások veszélye, a biztosítás extra védelmet nyújthat.
6. Segítség balesetek esetén
Akár egy kisebb koccanás is óriási riadalmat okozhat, nem is beszélve a nagyobb balesetekről. A gépjármű asszisztencia azonnali segítséget nyújt az autómentésben, az utasok elszállásolásában vagy épp csereautó biztosításában.
7. Autó biztosítás külföldre és belföldre: CASCO mellett assistance
Bár a hitelre vásárolt új autók esetén a legtöbb bank előírja a kötelező CASCO biztosítást, amely sok esetben assistance szolgáltatást is tartalmaz, az idősebb kocsiknál azonban belefuthatunk abba, hogy a jármű kora miatt kiesünk a biztosítotti körből. Ilyenkor érdemes külön gondoskodni az autó asszisztenciáról.
Fontos tudni, hogy ha a CASCO-hoz nem társul autó assistance, akkor kellemetlen meglepetések érhetnek bennünket. A CASCO ugyanis a balesetből eredő töréskárokért fizet, vagy ha feltörik, ellopják az autót, esetleg üveg vagy elemi kár keletkezik. Nem terjed ki azonban a műszaki meghibásodásokra. Ha lerobban a jármű és menteni, javítani kell, akkor az a saját zsebünket terheli.
Hogy milyen autóbiztosítást érdemes kötni nyaralás előtt, arról itt írtunk korábban >>
Assistance biztosítás: öreg autó, nem vén autó
A piacon jópár autó assistance szolgáltatással találkozhatunk. A korosabb gépkocsival rendelkezőknek azonban nincs könnyű dolguk, ugyanis több biztosítónál csak bizonyos kor vagy futott kilométer alatt köthető gépjármű asszisztencia biztosítás. A legtöbb esetben a 15 év a bűvös korhatár, de vannak szolgáltatók, akik még szigorúbbak és 10 évben limitálják az évek számát.
Pedig a KSH adatai szerint a Magyarországon forgalomban lévő gépjárművek átlagéletkora 15,4 év. Ráadásul ez az tendencia 2007 óta folyamatosan romlik.
Bár sok autó látszólag tökéletesen rendben van, a kocsik öregedése miatt gyakrabban jöhetnek elő elhasználódás következtében fellépő problémák még rendszeres szervizelés esetén is. Ez azonban nagyon kínos, ha több száz kilométerrel az otthonunktól történik és nincs kéznél a segítség.
Elek Andrea Éva, a Europ Assistance Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerint: “nagyon fontos, hogy az idősebb autóval rendelkezőknek se kelljen amiatt aggódniuk, hogy minden szervezési és anyagi teher rájuk hárul, ha esetleg külföldi nyaralás vagy itthoni családlátogatás során lerobban az autó.”
A 60 éves piacvezető nemzetközi háttérrel és 25 éves asszisztencia tapasztalattal rendelkező cég pontosan ezért Magyarországon elsőként törölte el a gépjárművek életkorára és a futott kilométerekre vonatkozó felső korlátot.
Fontosnak tartják, hogy az idősebb autóval rendelkezők is bátran igénybe vehessék a professzionális assistance szolgáltatást, legyen szó műszaki meghibásodásról, balesetről vagy önhibáról. Így minden öregebb autótulajdonos számára olcsó, tervezhető, nagy biztonságot nyújtó megoldás lehet az AutoSOS Gépjármű Assistance szolgáltatása.
Autó assistance biztosítás 15 évnél idősebb autóra: hogyan válasszuk ki a legmegfelelőbbet?
Tekintsünk most át néhány hasznos szempontot, amit érdemes figyelembe venni, hogy minden igényt kielégítő autó asszisztencia biztosítást köthessünk!
1. Gépjármű korhatár és futási korlát
Mintahogy arról már korábban szót ejtettünk, önmagában a szándék, hogy assistance biztosítást kössünk, nem feltétlenül elegendő. A gépjármű nem megfelelő kora és a megtett kilométerek száma ugyanis kizáró tényező lehet. Érdemes tehát elsőként utánajárni, hogy autónk életkora megfelel-e a biztosítási feltételekben foglaltaknak. Szerencsére választható a palettából olyan assistance szolgáltatás, ahol nincs a gépjárművekre vonatkozó évjárat- és maximális futási korlát.
2. 0-24 órás rendelkezésre állás
Mivel műszaki hibák bármikor adódhatnak, fontos, hogy a gépjármű asszisztencia szolgáltatás a hét minden napján, bármely napszakban elérhető legyen.
TIPP: Az Europ Assistance 7000 állandó munkatársa 300 millió emberről gondoskodik szerte a világon. Profi szakemberek segítik az autózókat itthon és Európa-szerte a nap 24 órájában.
3. Belföldi és külföldi autó assistance
Az autó asszisztencia kiválasztásakor azt is mindenképp ellenőrizni kell, hogy kizárólag Magyarországon, vagy külföldön is elérhető-e a szolgáltatás. Ha más országba tervezünk utazni, akkor feltétlenül győződjünk meg arról, hogy úti célunkon, valamint az átutazási területen igénybe vehető-e a gépjármű assistance.
4. Hogyan jelenthető be a probléma?
Hasznos, ha telefonos elérhetőség mellett internetes felület is rendelkezésre áll a hiba bejelentésére, ahol dedikált online bejelentőn keresztül jelenthetjük be a problémát. Ezzel meggyorsítható az ügyintézés és flottabb lesz az autómentés is. Ráadásul elérhetjük az assistance partner adatait és helyzetét, hogy pontosan tudjuk, mikorra érkezik a segítség.
5. Helyszíni javítás, szervizbe szállítás
Az assistance szolgáltatás kiválasztásánál célszerű átböngészni, hogy például van-e helyszíni segélynyújtás és ha igen, milyen gyors a kiérkezés. Nincs is annál rosszabb ugyanis, ha órákat, vagy akár fél napot is a lerobbant autóban kell várakozni.
Az is sarkalatos kérdés, hogy amennyiben nem oldható meg a műszaki probléma helyszíni javítása, akkor mit finanszíroz a biztosítás. Például a szakszervizbe szállítást, illetve a tárolást is? Szintén jó, ha a szolgáltató intézi a továbbutazást, elszállásolást és az esetleges visszautazást.
HASZNOS TUDNI: Az Europ Assistance vállalja Magyarország területén az 1 órán belüli kiérkezést.
6. Csereautó
Ha az autó nem javítható a helyszínen, akkor a legtöbb esetben jópár napra le kell mondani a járműről. Az élet azonban nem állhat meg, ezért szerencsés, ha biztosításunk bérelt autót is garantál.
7. A személygépkocsi hazaszállítása
Bizonyos esetekben olyan komoly probléma van a kocsival, hogy heteket tölthet szervizben, amit nem tudunk külföldön megvárni. Ilyen esetben elengedhetetlen, hogy az assistance tartalmazza a jármű hazahozatalát.
8. Az utasok hazaszállítása, továbbutazása
Érdemes azt is előzetesen megnézni, hogy milyen opciók vannak arra az esetre, ha az utasoknak más városba, vagy éppen haza kell jutniuk a javítási idő alatt.
Assistance tippek: belföldi vagy külföldi autózás során ezekre figyeljünk!
- Amennyiben autó assistance biztosítás kötöttünk, mindig legyen nálunk a biztosítási kötvényszám, ugyanis ha probléma adódik, ezt fogja tőlünk elsőként kérni az ügyfélszolgálat (de rendszám alapján is be tudja az operátor azonosítani a bajbajutott autóst, ha nincsen meg hirtelen a kötvényszám).
- Meghibásodás, műszaki hiba esetén minél előbb értesítsük az assistance szolgáltatót online vagy telefonon, az ügyfélszolgálat a legtöbb esetben a nap 24 órájában rendelkezésre áll.
- A biztosítóval történő előzetes egyeztetés nélkül soha ne kezdjünk semmit intézni az autóval kapcsolatban, mert eleshetünk a kártérítéstől.
- Készítsünk fényképeket és minél részletesebben dokumentáljuk a hibát, káresetet, vagy ha baleset történt, annak pontos részleteit, mivel ezek alapján fog fizetni a biztosító. A szervizben addig nem kezdődhet el a jármű javítása, amíg a szolgáltató el nem fogadta a beadott dokumentumokat.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!