Visszatért a motorkerékpár piacra a legendás Can-Am
A legendás, Can-Am enduro és cross motorok születésének ötvenedik évfordulójára, a márka visszatér a motorkerékpár piacra
olvass továbbA legendás, Can-Am enduro és cross motorok születésének ötvenedik évfordulójára, a márka visszatér a motorkerékpár piacra
olvass továbbAnnak ellenére, hogy egy meglehetősen karakteres, már-már vagánynak mondható frontrészt alkottak az új NT-nek, számomra a „nyugalom és béke szigete” típusú motorozási élményt nyújtotta a vele töltött időszak. Egy mindenféle extrém kiugrásoktól mentes gurulást. Az NT annyira kezes, hogy nem is jut eszünkbe, hogy az adrenalin löketet várjuk, inkább sok-sok békésen megtett kilométert kívánunk tőle.
olvass továbbA naked bike-ok a virágkorukat élik. Ameddig a legtöbb gyártó egyszerűen meghámozza a versenymotorját és ezzel oldja meg a kategóriát, addig a BMW egy sokkal életszerűbb utat választott és a normál közúti használatra alakította a motort.
olvass továbbA címmel ellentétben a Rebel csak első látásra cuki, illetve a cuki kifejezés kizárólag a méretekre vonatkozik. A retro design és a modern technika találkozása, amely relatív kevés pénzért remek élményt ad.
olvass továbbVárható volt, hogy a remekbe sikerült X-ADV után a Honda nem fog megállni és kisebb, olcsóbb szegmensek felé is el fogja vinni a remek receptet. A Honda ADV350 mondhatjuk azt, hogy a kistestvére az X-ADV -nek. Van persze kompromisszum, de ha az árcédulát is megnézzük, akkor talán még jobb ár/érték aránnyal találkozunk.
olvass továbbA nálunk töltött egy hete alatt azt próbáltuk meghatározni, hogy mi is ez a jármű. Ugyan a magyarországi jogszabályok szerint nagy A kategóriás jogosítvánnyal vezethető, de ezen a szemponton kívül felsorolható számtalan érv, cáfolat, hogy miért nem motor a Can-Am Ryker. Kicsit motor, kicsit quad, kicsit gokart vagy éppen hó nélküli hórobogó, vagy víz nélküli jetski. Egy új kategória. Aztán az utolsó nap délutánján a szomszéd 1,5 éves kisfiú rámutatott, hogy a jogszabályalkotók miért az A jogosítványt követelik meg. Hangos felkiáltással mutatott felém, ahogy éppen felülni készültem rá: Motoj!
olvass továbbAzonos alapokra építve, de mégis két teljesen külön egyéniség járt nálunk az elmúlt két hétben. A meztelen S1000 és a túraruhába öltöztetett S1000 GT. Nagyon nehéz választás elé állított bennünket, hogy melyiket szeressük jobban, hiszen a stílus maga az ember, akarom mondani a motor. A vadságot, vagányságot kedvelők egyértelműen a naked, a végtelen kanyargós aszfaltcsíkot és a túrákat kedvelők pedig a GT változatot fogják jobban szeretni.
olvass továbbFuturisztikus, formabontó, lenyűgöző, egy páratlan élmény. Ez röviden a BMW CE 04. Az elmúlt napok minden pillanatában élvezetem, hogy motorteszteléssel foglalkozom és újra megfogalmazódott bennem, hogy a csomagolás mennyire, de mennyire fontos az élet minden területén. Mert a technikai adatok bármire utalhatnak, a CE 04 ezzel szemben egy semmihez sem fogható élményt adott.
olvass továbbMegtörtént a várva várt bejelentés
olvass továbbA nagy teljesítményű túraautókat felvonultató GT World Challenge elnevezésű versenysorozatban áll rajthoz a belga Team WRT csapatának színeiben Valentino Rossi kilencszeres világbajnok gyorsaságimotoros.
olvass továbbMindösszesen 32 kilogrammot nyomot a motorizált utazóbőrönd. Ennél kisebb már nem is nagyon lehetett volna. Egyik kéz a zsebben, másikban pedig a mobilitás záloga. Ez volt a bőrönd autó koncepciója.
olvass továbbNagy valószínűséggel a social média lehet az oka, mint például a Pinterest vagy az Instagram, hogy egyre divatosabbak a custom bike stílusok. Ilyen a scrambler, cafe racer vagy egyéb módosított motorok. Ha ilyen képeket nézegetünk, nem meglepő, hogy felmerül a vágy egy ilyen járgány birtoklására.
olvass továbbA BMW R 1250 GS Adventure, a barátainak GSA, egy olyan motorkerékpár, amihez fel kell nőni. Fizikálisan és persze anyagilag is. Teljes embert kíván és kijelenthetem, teljes élvezetet nyújt a motorozás terén. A kategória koronázatlan királya.
olvass továbbAz új év, illetve új szezon, új lehetőséget adott számunkra. Hiszen Africa Twin Adventure-ből egyetlen teszthét soha nem elég! Kipróbáltuk tehát a motort hagyományos váltóval is.
olvass tovább2021-re megjelent a Rebel 500 nagytestvére, a Rebel 1100. Ha valaki nagyobb sebességfokozatra szeretne váltani a Honda Cruiser kategóriájában, akkor végre van rá alternatíva.
olvass továbbA számok makacs dolgok, szokták mondani. Azok az adatok, amelyek a BMW R 1250 GS eladásait mutatják most már hosszú-hosszú évek óta pedig nem lehetnek véletlenek. Rengeteg remek motorkerékpár van a BMW kínálatában, sokat próbáltunk közülük, de van egy a sok közül, amely maga a nagybetűs MOTOR. Amelyik miatt a BMW motorok presztízse ott van, ahol. Ez pedig az 1250 GS. Ő járt most nálunk vendégségben.
olvass továbbA velünk töltött pár nap alatt az RT az abszolút kedvencemmé vált. Egyáltalán nem csoda, hiszen egy szinte tökéletes motor, fantasztikus vezetési és komfortérzéssel. Nem is vagyok abban biztos, hogy az új R 1250 RT még motor, vagy egy kétkeréken guruló luxusautó. Tényleg minden motor, ami kétkerekű?
olvass továbbFormája, kialakítása és méretei alapján az új Honda SH350 határozottan egy városi motor. A hengerűrtartalom alapján viszont egyértelműen többre is képes lehet. Egyedi, az SH szériára jellemző formavilága megmaradt, de a meghajtása végett egy kuriózum a városi robogók zsúfolt világában.
olvass továbbA Hayabusa japán szó, jelentése vándorsólyom. A névválasztás nem véletlen, hiszen ez a világ leggyorsabban repülő madárfajtája. Függőleges zuhanása közben 320km/h-nál is nagyobb sebességet képes elérni. Talán a véletlen, de valószínűleg nem, hogy kedvenc csemegéje a feketerigó (blackbird). És igen, ez a neve a Honda CBR1100XX-nek. Hát ilyesmiket vacsorázik ez a kis Hayabusa unalmas hétköznapokon.
olvass továbbVannak a robogók, vannak a nagyrobogók és ezek után van még egy fokozat. Egy kategória, amihez viszonylag kevés motor tartozott. Yamaha T-Max, BMW 650C vagy éppen a megszűnt Suzuki Burgman 650. A Honda viszont ez a méretosztályt újra értelmezte és bár köbcenti alapon versenytársként érkezett, de felépítése, technikája miatt nehezen tudom egy kalap alá tenni az imént említett mega, maxi, óriás robogókkal, vagy nem is tudom hogyan kell őket hívni.
olvass tovább