Nemrég ért véget a Hungaroring-i fordulóval a 2019-es MNASZ Autós Gyorsasági Országos Bajnokság. A záró fordulón a hagyományok szerint három versenyfutamot kell teljesíteni, melyből az utolsón ráadásul dupla pontok járnak a helyezésekért! Így általában akadnak még komoly izgalmak az utolsó versenyhétvége is. A Gender Racing Team versenyzői is komoly kihívásként kezelték az utolsó fordulót, hiszen itt még két bajnoki cím és dobogós helyezés begyűjtése volt a feladat!
A végeredmény végül a várakozásoknak megfelelően alakult így a Gender Racing több mint tíz éves fennállásának legeredményesebb versenyszezonját zárhatta. Na de lássuk részletesebben, hogy zajlott ez a nagy sikert hozó utolsó forduló.
Hefler Róbertté volt talán a legnagyobb kihívás, hiszen az FIA CEZ Formula Renault Kupa bajnoki címének megszerzése után esélyes volt még az abszolút magyar bajnoki címre is. Ezért a csapat úgy döntött, hogy a bajnoki cím megszerzésének érdekében beveti az év elején beszerzett legújabb versenytechnikát az F3-as Dallarát. Robinak is izgalmas kihívás volt az új autó, de már a szabadedzések alatt hamar tegező viszonyba keveredett az új versenygéppel. Jó időket futott az időmérőn is és a nemzetközi F3-as mezőny közepének első felébe kvalifikálta magát. Első F3-as versenyfutamába sajnos a technika ördöge belerondított kicsit. A harmadik körben egy sebességváltáshoz kapcsolódó szenzor meghibásodott így Robi a boxba kényszerült. A csapat felfedezte megoldotta hamar a hibát és versenyzőnk visszaállhatott, de két kör hátrányban tudta csak befejezni a futamot. A további két futamon már szerencsére tökéletesen működött az F3-as. A második futamon ismét kicsit közelebb lopódzott az F3-as élmezőnyhöz, de ami a legfontosabb csapattársai előtt megnyerte az OB értékelést és ezzel bebiztosította az abszolút Országos Bajnoki címet is. A két bajnoki cím mellé még egy kis habnak a tortára a szlovák ESET V4 sorozat Formula Renault értékelésének ezüstérmes helyét is begyűjtötte. A záró futamra aztán Robinak már tényleg csak egy igazi örömautózás maradt a 2019-es évből.
Szintén a bajnoki cím megszerzése volt a feladat Szabó Nikolas számára a hazai Formula Renault Kupában. Bár az ellenfeleknek inkább már csak minimális matematikai esélyük volt, de Nikolas a Slovakiaring után megfogadta, hogy a bajnoki címig egyetlen pontot sem ereszt ki a kezéből és ezt tovább tartotta is! Mindkét időmérőt és mindkét futamot meg is nyerte megszerezve az MNASZ Formula Renault Kupa 2019-es bajnoki címét élete első forma autós szezonjában. Sajnos Niko örömautózásába is belerondított kicsit a technika ördöge így egy bosszantó elektromos hiba miatt az utolsó futamra már nem tudott kiállni, de ez mit sem von le az egész évben nyújtott nagyszerű teljesítményéből.
A csapat legifjabb újonca Szomszéd Lali is nagyon készült az utolsó hétvégére, hiszen az évadnyitón csak alig egy félkört teljesíthetett a Hungaroringen ahol komoly ponthátrányba is került. Ezt aztán az évad folyamán szorgos munkával, dobogós helyezésekkel és futamgyőzelmekkel fel küzdötte magát a bajnoki tabella második helyére az MNASZ Formula Renault Kupában. Az utolsó hétvégén két második helyezéssel és egy futamgyőzelemmel biztosította be az ezüstérmet.
A szépen csillogó ezüstérmek és a bajnoki címek megszerzése mellett egy kis jótékonysági tevékenységre is futotta a csapat erejéből. A Magyar Mentőmotor Alapítvány egy nyár végén indult kezdeményezésben egy új, speciálisan felszerelt mentőmotorra gyűjt. Ehhez kapcsolódva a GRT az utolsó versenyhétvégén a Hungaroringen vendégül látta a mentőmotorosokat és csatlakozott a gyűjtéshez. Végül a GRT vendégei, partnerei és a csapat felajánlása révén félmillió forinttal tudott hozzájárulni a kezdeményezéshez.
Végül, de nem utolsósorban lássuk, hogy a csapatfőnök és a versenyzői hogyan értékelték az utolsó fordulót a nagyszerű eredmények ünneplése közben:
Hefler Róbert:
„Nagyon izgatottan vágtam neki a hétvégének, hiszen az új autó óriási kihívásnak ígérkezett. Azonban a szabadedzéseken nagyon hamar hozzá szoktam és sikerült gyorsan felvennem a komoly nemzetközi mezőny tempóját. Az időmérőn egy erős idővel az élmezőnybe kvalifikáltam magam a legjobb magyarként. A futamunk is jól indult azonban a harmadik körben egy kisebb technikai hiba miatt a boxba kényszerültem és ezzel minden esély el is szállt egy jó eredményre. A fiúk hamar orvosolták a problémát és vissza tudtam állni, de ekkor már két kör hátrányom volt, úgyhogy egy örömautózás várt rám. Délután az időmérőn már mindent rendben ment ismét egy erős idővel legjobb magyarként a negyedik rajtsorba kvalifikáltam magam. Ez a futam hozta meg az igazi örömöt Nekem és a csapatnak is mivel a magyar abszolút győzelmem azt jelentette, hogy matematikailag is bebiztosítottam a bajnok címemet. Nagyon jó érzés volt egy futammal a bajnokság vége előtt megnyerni azt és tudni, hogy az utolsó futam ismét csak az örömautózásról fog szólni. Ez így is lett, mégpedig annyira, hogy a harminchárom fős nemzetközi mezőny harmadik helyén végeztem életem első hétvégéjén a Dallara F3-as autóval. Azt gondolom, hogy nagyon jó évet tudhatok magam mögött egy CEZ és egy magyar bajnoki címmel.
Nagyon hálás vagyok a Szüleimnek, akik idén ismét lehetővé tették, hogy versenyautóba üljek valamint a támogatómnak a Silicon Directnek. Köszönöm a szerelőimnek, Zámbó Bálintnak, Béres Mártonnak, Ulbrich Lászlónak és Monok Lászlónak, hiszen nélkülük nem sikerülte volna. Végül de nem utolsó sorban Gender Tamás csapatfőnöknek aki egész évre biztosította a megfelelő körülményeket a jobbnál jobb eredmények eléréséhez és természetesen a csapat minden tagjának, hiszen az autósport szintén csapatsport, mindenki munkájára szükség van egy jó eredményhez!”
Szabó Nikolas:
„Az első edzésektől fogva nagyon bíztató volt a tempó. Kellett egy kicsit finomítani a beállításokon, de nagyon hamar sikerült megtalálnunk az ideális beállítást. Mivel a Hungaroring a kedvenc pályám, nagy elvárásokkal mentem oda, amiket sikerült is teljesíteni. Megnyertem mind kettő időmérő edzést és mind kettő versenyt is kategórián belül, amivel megszereztem a bajnoki címet. Nagy köszönettel tartozom első sorban a szüleimnek, akik lehetővé tették nekem ezt a szezont is hogy versenyezhessek, továbbá nagy köszönet tartozik a támogatóimnak, a csapatomnak, szerelőimnek és mindenkinek aki bízott bennem!”
Szomszéd Lali:
„Ez volt a szezon utolsó és egyben egyik legfontosabb hétvégéje mivel három futam volt és az utolsó dupla pontos. Már csütörtökön megkezdődtek a tesztek és egészen péntek délután az időmérőig kerestük a legjobb beállítást. Szerencsére sikerült egy nagyon jó beállítást találni, de így is csak második Lettem az időmérőn két századdal lemaradva a csapattársamtól Szabó Nikolasztól. Szombaton volt egy futamunk és egy időmérőnk, amin második lettem. A vasárnapi napon volt két versenyünk ahol az első versenyen szintén egy második hellyel zártam és a második versenyt pedig sikerült megnyernem. Sajnos az év elején egyből egy harminc pontos hátrányból kellett felküzdenem magam, de év végére sikerült a kategóriámban a második helyet megszereznem csapattársam Nikolasz mögött. Szeretném még megköszönni az egész éves munkát a Gender Racing Teamnek és mentoromnak, Rónai Tamásnak, aki egész évben segítette a munkámat!”
Gender Tamás csapatfőnök:
„Nagyszerű és izgalmas volt ez az utolsó forduló. A csapat fennállásának legsikeresebb versenyszezonját zárta ezzel. Nagyon nagy büszkeség az, hogy ezt ráadásul két olyan újonc versenyzőnkkel értük el, akiknek ez volt életük első formula autós szezonja! Niko és Lali is nagyszerűen teljesítettek. Hefler Robi eredménye pedig méltó folytatása volt az előző évben megkezdett munkának. Nagyon büszke vagyok arra, hogy milyen nagyszerűen összeért és milyen kiválóan teljesít a csapat minden tagja a saját szakmai területén, hiszen e nélkül esélytelen lenne ilyen nagyszerű eredmények elérése. Ezért ezúton is nagyon szeretném megköszönni a munkájukat, valamint szeretném megköszönni a támogatóknak és partnereknek, hogy idén is hittek bennünk és ezt ilyen nagyszerű eredményekkel hálálhattuk meg. Az eredmények megünneplése után viszont már a jövő évre koncentrálunk. Idáig a fiuknak kellett teljesíteniük a pályán, most rajtam van a sor, hogy megkezdjem a következő versenyszezon előkészítését, hogy legalább ilyen, de inkább még sokkal jobb esélyekkel szállhassunk versenybe a 2020-as szezonban. Mindenképpen szeretnénk szakmailag tovább fejlődni, szeretnénk újabb versenygépeket is beszerezni és az utánpótlás nevelésben is tervezünk egy új projektet elkezdeni. Remélem ehhez jövőre is még többen szurkolnak majd nekünk a pályák mentén és a szurkolói oldalainkon!”
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!