Juhász Csaba: A taktikánk a régi lesz!
Régi autó, régi navigátor és pilóta, új pályák. Ez jellemzi a Győr ralit a Juhász Csaba - Velezdi Eszter ralipárosnak.
olvass továbbRégi autó, régi navigátor és pilóta, új pályák. Ez jellemzi a Győr ralit a Juhász Csaba - Velezdi Eszter ralipárosnak.
olvass továbbEzzel a címmel folytatásos tesztsorozat is indulhatna. Hogy miért éppen a CLE Cabriolet esetében jutott ez a gondolat az eszembe? Mert a CLE önmagában is szinte hibátlan autó, amelynek tető nélküli változata egy másik dimenzióba emeli utasát. Ezzel a motorral pedig nem csak az érzés, hanem a hang és a teljesítmény is hibátlan. Óriási feeling. A jó hír pedig az, hogy nem kell feltétlenül a legerősebb motor, így a legmagasabb ár ahhoz, hogy mindezt megkapjuk, ha a teljesítményben hajlandóak vagyunk a kompromisszumra.
olvass továbbVolt némi hezitálás, hogy legyen-e vagy sem, de a végén jó döntést hoztak a VW-nél. Megérkezett a kilencedik szériás Passat, amely nem is akármilyen lett. Szinte tökéletes, hatalmas utazóautó, amely egészen biztos, hogy egy kategóriával feljebb is megállná a helyét.
olvass továbbA kis autó, amely már messze nem kicsi. Formája, megjelenése a Minit sugallja, de erős túlnyúlásaival, méretes karosszéria elemeivel már távolról sem mondható mininek. Ettől függetlenül a Mini Countrymannek, amely a modellpalettában talán a legkevésbé áll közel hozzám, mégis sikerült megtartania azt a hangulatot, sportosságot és formavilágot, amitől mégis hű maradt önmagához. Megmaradt klasszikus, de mégis teljesen modern köntösben.
olvass tovább1997 óta ismerjük. Talán az egyik legismertebb zöld autó, amely határozottan nem a külsőjével hódított. 2008-ra már az egymillió darabos értékesítést elérte világszere, mára pedig már a kétmilliós eladást súrolja. Hogy miért? Mert az a fajta vágy egyre több emberben megfogalmazódik, hogy a lehető legkisebb környezeti terheléssel közlekedjen. Ebben pedig a Toyota és azon belül a Prius az első.
olvass továbbA pickup kategória talán az egyik legérdekesebb szegmens, amely az utakon közlekedik. Klasszikus értelemben ez egy munkaautó, amely egy helyet foglal el a különböző egyéb haszongépjárművekkel, így az Általános Forgalmi Adó is visszaigényelhető az árából. Azáltal viszont, hogy a duplakabinos változatokban 5 személy is utazhat azon vállalkozók is előszeretettel választják, akik soha nem szeretnének a platón semmit szállítani az általános, személyautós csomagokon kívül, terepre pedig véletlenül tévednek csak.
olvass továbbA vadonatúj Hyundai Kona járt nálunk és sok szempontból olyan lett az autó, mintha az autós újságírók álmát valósították volna meg a koreai márkánál. Sehol semmi zongoralakk és a fizikai kezelők is visszatértek a műszerfalra. Ezek szerint nem volt hiábavaló annyit siránkozni arról, hogy a túlzott digitalizáció inkább szükségtelen, mint hasznos. De abban a pillanatban, amikor a volán mögé ülünk és elindulunk, azonnal rájövünk, hogy van némi üröm az örömben.
olvass továbbBemutatkozik az UNIX - Autó, Motor és Tuning Show 2024 nyereményautója. A 2012-es évjáratú Audi A5 Cabrio-t az UNIX-AMTS 2024 bármely látogatója megnyerheti.
olvass továbbÚgy gondolom eljutott mára az autógyártás oda, hogy olyasmi, hogy rossz autó, nem létezik. Stílusok vannak, hovatartozás és önkifejezés. Lehet ragaszkodni a német autógyártók által kínált termékekhez, de azt nem hiszem, hogy a ragaszkodás minden esetben jó döntés. Az, ami megbízható volt 20-30 évvel ezelőtt, az egyáltalán nem biztos, hogy az is maradt. A stílus viszont valami olyan különös dolog, amely nem minden ország, népcsoport sajátja. A francia stílus pedig örökké francia marad. Utóbbinak az esszenciája a DS7.
olvass továbbA Honda CR-V hatodik nemzedéke – egy családi szabadidő-autó, ami minden helyzetben megállja helyét Hibrid és plug-in hibrid hajtásláncok: a teljesítmény, a vezetési élmény és az üzemanyag-hatékonyság tökéletes egyensúlya Vadonatúj vezetéstámogató eszközök, Honda SENSING rendszer és kategóriaelső ütközésbiztonság
olvass továbbA Toyota közismerten a hidrogén alapú mobilitás egyik vezető fejlesztője: a kínálatában szereplő, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtású technológiával meghajtott személyautó (Mirai), kisteherautó, busz, nagyteherautó, targonca, vonat és hajó mellett a hidrogén belsőégésű technológia területén is ígéretes eredményeket tud felmutatni.
olvass továbbAz autóiparban az Oldsmobile mindig is az elegancia és a minőség szinonímája volt. Az amerikai autógyártó hosszú története során számos ikonikus modellt alkotott, de van néhány különleges koncepció, amellyel magával ragad mindenkit. Az egyik ilyen az Oldsmobile Incas. Az Incas az Italdesign-nal közösen készített koncepcióautó, amelyet az 1974-es, szintén koncepcióautó, a Ford Maya inspirált.
olvass továbbA Hungaroringen és Ausztriában kezdődik a nemzetközi versenyszezon a Gender Racing Team számára.
olvass továbbA második generációs Sport Tourer járt nálunk. A kettes BMW önmagában nem jelent egyértelmű típust, van ez alatt a szám alatt mindenféle autó. Hátsókerék hajtású élményautó, elsőkerék hajtású Garn Coupé és egy kevésbé divatos, ám annál inkább praktikus, egyterűre emlékeztető járgány. Ez utóbbi járt nálunk, méghozzá egy rendkívül erős kivitelben.
olvass továbbA zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológia vezető fejlesztője, a korábban 5700 a környezetbarát meghajtással kapcsolatos szabadalmat ingyenesen megosztó Toyota globális kínálatában már most szerepel hidrogénüzemű személyautó (Mirai néven, amely japánul jövőt jelent), kis- és nagyteherautó, busz, targonca, hajó és vonat is.
olvass továbbA legnehezebb kérdés talán az, hogy mi is a C5 X valójában? Crossover, kombi, ferdehátú esetleg sportkombi? Mindegyik és valójában egyik sem. Egy autó, amely svájci bicskaként egyszerre kíván választ adni minden kérdésre. A családi autózás igényeire, a céges autókkal kapcsolatos elvárásokra, a divatra és végül, de messze nem utolsó sorban arra, hogy eladásokat mutasson fel a Stellantis csoporton belül a francia márka.
olvass továbbAz autódesign, a szoftver rendszer és az ár/érték arány furcsa útvesztőjébe keveredtem a teszt során. Egy gyönyörű és feltűnő autó, amelyet ismeretlenül is jó ismerősként köszöntöttem a teszthét elején. Nehéz volt eldönteni, hogy melyik a legfontosabb szempont a fentiek közül. A búcsú mégsem volt könnyes, pedig egy remek autó, de nem adta meg azt a valamit, amit az autózásban általában szeretek. Érdekes tapasztalat volt és tudom a jövő valahol ebbe az irányba vezet.
olvass továbbNem győzöm hangsúlyozni, hogy a Mini egy érzés. Több, mint egy átlagos autó, mert van benne egy különleges fűszer, amitől boldog lesz az ember. Nem tudom, hogy ezt hogyan csinálják és mi a titok. Nagy rendszerességgel találok indokot, hogy miért akarunk Minit tesztelni, hogy rájöjjek erre a titokra. A rossz hír, hogy ebben nem jutottam előrébb, de továbbra is jött az, amit imádok. Bármilyen rossz éppen a helyzet, bármennyi probléma ér a környezetemben, a Miniben ülve ezt elfelejtem és igazán jól érzem magam.
olvass továbbA hétvégén folytatódik a 2022-es Magyar Rallycross Országos Bajnokság, és a mezőny ismét Nyirádon száguld tovább a bajnoki pontokért
olvass továbbA MINI reflektorfénybe gurítja a prémium kisautó-szegmens új járműkoncepciójának előfutárát. A tisztán elektromos meghajtás, a króm és a bőr alkalmazásának teljes mellőzése, a merőben új formanyelv és a fejlett digitalizációs megoldások egysége intenzív felhasználói élménnyel kecsegtet.
olvass tovább