Ne temesd el, ami kiváló – BMW X3 20d xDrive

Racionális, európai, logikus. Ezek a szavak jutnak először eszembe, ha a vadonatúj BMW X3 kormánya mögött ülök, és annak dízel változatát, a 197 lóerős, kétliteres motorral szerelt verziót nyüstölöm. Ha egy hazugságot elég sokszor ismételnek, sajnos mindenki elhiszi – ezt az élet minden területén tapasztalhatjuk. Így jártunk a dízelmotorral is, és ezért tart ott az európai autógyártás, ahol jelenleg. Szerencsére vannak kivételek, és szerencsére a BMW nem hajlandó felülni ennek a hullámnak.

olvass tovább

Az i-re a pont – BMW i5 M60 xDrive Touring

A magasztos hangvétel minden kétséget kizáróan kijár ennek a modellnek. Bár méretosztály szerint nem az ötös a legnagyobb BMW, ismertségben és elismertségben talán ez a széria a legikonikusabb. Korábban már járt nálunk szedán kivitelben, ám a kombi (Touring) változat talán még egy szinttel magasabb funkcionális értéket képvisel. Ez annak ellenére igaz, hogy az eleganciában valószínűleg a szedán változat viszi a pálmát. Az 5 métert valamivel meghaladó elektromos csúcsváltozatért méterenként nagyjából 10 millió forintot kérnek, így a tisztelet nemcsak a hagyománynak, hanem a vásárlók pénztárcájának is szól.

olvass tovább

Formálódó jövő – BMW M135 xDrive

A vadonatúj, negyedik generációs egyes BMW járt nálunk, méghozzá a legbrutálisabb kivitelben, amely a modellskálán megtalálható. Egy igazi élményautó ez, nem kétséges, de talán még ennél is több az, amelyet látok benne. Új formatervezési irányzatot és azt a jövőképet, ahogyan a bajor márka a kompakt kategóriát látja a következő időszakban.

olvass tovább

Élmény bármikor – BMW 440i xDrive Coupé

Szinte hihetetlen, mintha most történt volna, hogy nálunk járt a négyes széria második generációja. Pedig nem most volt, ennek már kicsit több, mint három éve. Az akkor még rendkívül szokatlan, mostanra már szinte megszokottá vált. A feltűnő hűtőmaszk a hétköznapok része lett. Eljött az idő, hogy modellfrissítésen essen át a négyes coupé.

olvass tovább

A bajor metamorfózis – BMW X2 M35i xDrive

A BMW X2 második generációja járt nálunk. A 2017 óta piacon lévő, első generációs X2 forradalmi átalakuláson ment keresztül. Úgy gondolom, hogy egyértelmű áttörést fog jelenteni az újdonság, annak ellenére, hogy jelentős áremelkedéssel érhető el az új modell.

olvass tovább

A vezetői szedán – BMW 520d xDirive

A BMW márka vevőköre és talán megítélése is nagyon heterogén. Talán ez hazánkban még jellemzőbb, de a legtöbb „béjemvést” meg-meg szólják mások. Ennek talán leinkább az irigység az oka. De BMW-n belül van egy típus, amelyik valahogyan kívül esik minden kritikától. Ez pedig az 5-ös széria. 52 éve jelent meg az első generáció, mára pedig a nyolcadiknál járunk. Egy újabb mérföldkő, egy új standard a vezetői szedánok sorában.

olvass tovább

A prémium best seller – BMW X5 xDrive50e

Ha 2024, akkor továbbra is SUV, ha BMW, akkor X5, ha pedig meghajtás, akkor plug-in hybrid, azaz PHEV. Nagyjából ez írja le továbbra is a preferencia sorrendet manapság. Mondhatnánk, hogy véletlen, de egyáltalán nem az és nem is szerencse dolga. A BMW X5 egy fantasztikus autó és egycsapásra meggyőz mindenkit, aki kipróbálja. Többek között ezeknek az állításoknak szerettem volna utánajárni a teszthét alatt.

olvass tovább

Nem helyrajzi kérdés – BMW X7 M60i xDrive

Közel 5,2 méter hossza, 2 méteres szélessége és 1,83 méteres magassága miatt könnyen kijelenthető az új X7 -ről, hogy hatalmas. Függetlenül attól, hogy melyik kontinensen járunk, a BMW X7 mindenhol kellőképpen nagynak tűnik, a hazai utakon pedig különösen. Ne is aggódjunk amiatt, hogy megvádolnak minket bármiféle visszafogottsággal, az X7 egyetlen pontján sincs nyoma a spórolásnak.

olvass tovább

A BMW maga – BMW 330d xDrive Touring

Sokszor érezhetjük azt, hogy szembe megyünk az autópályán. Szerintem a legtöbb autósújságíró ezt érzi, amikor mostanában leginkább elektromos hajtású vagy hibrid autókat tesztel, mintha csak és kizárólag ezekre lenne szükség. És itt nem, vagy nem csak az érzésről beszélek, amellyel ezek a járgányok kevésbé rendelkeznek, hanem a funkcióról. Hosszú, végtelen utak, sok-sok autópálya, nagy távolságok. Ez az, amit a dízel a legjobban tud. A BMW sor hatos dízele pedig ezt a funkciót juttattja a csúcsra.

olvass tovább