Visszafogottság 2022 – Volkswagen Touareg R eHybrid

2022 sok mindenről lesz emlékezetes. Felsorolni is nehéz a különböző politikai, gazdasági eseményeket. Az autóipart sújtó nehézségek közepette megjelent a legerősebb, leg-leg-leg VW. A Touareg R, mégpedig plug-in hybrid hajtással. 462 lóerő, 700 Nm nyomaték, összkerék hajtás és 2,5 tonna. Ezek az adatok önmagukért beszélnek, de mit is kapunk a tetemes pénzért?

olvass tovább

Visszatérés az álomvilágba – BMW 220d coupé

A kilencvenes években kezdtem vezetni. Egy korszakban, amikor az autóknak tiszteséges hangja volt és nem a hangszórókból jött. Abban az időben a kipufogók valóban az autók hátsó részénél végződtek. A 150 lóerő akkoriban sok volt és a BMW köztudottan hátsókerekes volt. Egy másik világ a mostanihoz képest és lehet csak azért, mert valamelyest megöregedtem és szentimentális vagyok a múltbéli eseményekkel kapcsolatban, de kifejezetten szeretettel gondolok erre az időszakra.

olvass tovább

Krózser Menyhért visszatér a rallypályákra

  • augusztus 04, 2022

Hét év után láthatjuk újra rallyautó volánja mögött Krózser Menyhértet, aki a ZEG Rally Show-n előfutóként vezetheti a GR Motorsport Toyota GR Yarisát. Menya hatalmas tapasztalattal rendelkezik, amit a Magyarországon készülő versenyautó tesztelésében is kamatoztatott.

olvass tovább

Túrázgatás – Honda NT1100

Annak ellenére, hogy egy meglehetősen karakteres, már-már vagánynak mondható frontrészt alkottak az új NT-nek, számomra a „nyugalom és béke szigete” típusú motorozási élményt nyújtotta a vele töltött időszak. Egy mindenféle extrém kiugrásoktól mentes gurulást. Az NT annyira kezes, hogy nem is jut eszünkbe, hogy az adrenalin löketet várjuk, inkább sok-sok békésen megtett kilométert kívánunk tőle.

olvass tovább

Szélesvásznú vetítés – Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Semmi meglepő nincsen abban, hogy a Mercedes egy újabb etalont állít. Nem az EQS az első olyan jármű, amely gyakorlatilag versenytárs nélküli. Lesznek még hasonlóak a kategóriában, de az elsőre, ahogyan mondani szoktuk, mindig emlékezni fogunk. Az elektromos autózás egy új fejezete a járműiparnak, természetesen új kategóriát nyitni nem feltétlenül nehéz emiatt, de azért ne becsüljük le az EQS-t, mert kellően nagyot szól. Persze nem hangban, hanem látványban és képességekben.

olvass tovább

Valós versenytárs – Lexus NX450h+ F Sport Top

Rendkívül hosszú ideig váratott magára a Lexus azzal, hogy az öntöltő hybrid (full hybrid) mellé a konnektorról is tölthető, úgynevezett plug-in hybriddel megjelenjen. De most megtört a jég és nem is akármennyire, hiszen az új NX sok szempontból komoly előre lépéseket tett abba az irányba, hogy a német márkák mellett a prémium szegmensben valós alternatívát nyújtson.

olvass tovább

Forma-forma – VW Taigo R Line 1.5 TSi ACT DSG

Feszítő űrt érezhettek a Volkswagennél a SUV termékpalettában, amikor a meglévő legalább hat, méretben egymást követő modell közé a Taigot is beillesztették. Mondhatjuk azt is, hogy logikus, hiszen cupészerű crossoverje még nem volt a márkának, így ezt a ziccert még kár lett volna kihagyni.

olvass tovább

Kell valami vadság – BMW S1000R

A naked bike-ok a virágkorukat élik. Ameddig a legtöbb gyártó egyszerűen meghámozza a versenymotorját és ezzel oldja meg a kategóriát, addig a BMW egy sokkal életszerűbb utat választott és a normál közúti használatra alakította a motort.

olvass tovább

Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50

Egészen biztos, hogy útkeresésben van a teljes autóipar. Talán a legfontosabb téma az elektromos autózás. Nem az a kérdés kizárólag, hogy környezetvédelmi szempontból jobb-e, mint a hagyományos erőforrások, hanem az autózás teljes koncepciójához került egy óriási kérdőjel. Mivel az elektromos motor működése sokkal egyszerűbb, ezért más módon fogunk megkülönböztetni autókat. Az iX-szel a BMW olyan választ adott, amit még eddig senki nem volt képes. Lenyűgöző megoldást és egy teljesen új világot tárt elénk.

olvass tovább