Wirtmann nem indul a Mecsek Rallyn
Nem áll rajthoz az Országos Historic Rallybajnokság harmadik futamán, a Mecsek Rallyn Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Ford Escort Mk II-essel, miután Wirtmann Ferenc Covid tesztje pozitív lett.
olvass továbbNem áll rajthoz az Országos Historic Rallybajnokság harmadik futamán, a Mecsek Rallyn Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Ford Escort Mk II-essel, miután Wirtmann Ferenc Covid tesztje pozitív lett.
olvass továbbA BMW Motorsporttól, amelyet röviden M-nek hívunk, azt szokhattuk meg, hogy hatalmas köbcentis, jellemzően biturbó motorokkal felvértezett, optikailag is egyedi, szupergyors csúcsgépeket készít. Az optikai tuning megmaradt, a villámgyors sebességért pedig ezúttal már villanymotor felel. Nincs, vagy éppen más a hang, más a gyorsulás érzése. Vajon képes lesz-e az M géneket ez a meghajtás átadni?
olvass továbbA jövő nem csak elektromos, hanem a svédek szerint vegán is. A C40 az első Volvo, amelyik kizárólag elektromos hajtással kapható. Az új világ, amely láthatóan újraírja a lehetséges elvárásainkat, amelyet egy autótól kaphatunk egészen új fejezetet nyit a Volvonál és úgy egyáltalán a presztízs márkáknál. Mit is jelent ez?
olvass továbbHarmadik generáció óta nem változnak a számok a 308 esetében. 2007-ben váltott 307-ről 308-ra a számsorozat és ezt követően nem volt hova tovább folytatni, hiszen a 309-et egy régi típus foglalta, ezért Opel Astra módjára, elkezdtük számolni a sorozatokat. Ha pedig Astra, akkor azt is fontos kiemelni, hogy ez a széria már közös alapokon fut, a 2017-ben megvásárolt Opel márka legismertebb modelljével.
olvass tovább28 év és öt generáció. Ennyi kellett a KIA kompakt méretű SUV-jának, hogy eljusson a csúcsig. 2010-ben, amikor a harmadik széria megjelent, már sejteni lehetett, hogy erre a modellre oda kell figyelni. A KIA komolyan gondolja, hogy ezzel a modellel sikereket fog elérni. A negyedik széria már határokat feszegetett és ki lehetett róla mondani, hogy ott van az európai gyártók közvetlen sarkában. Az új modell pedig durván előzni kezdett.
olvass továbbNemrégiben járt nálunk az MG ZS, amely a belépő modellje az újra feléledt MG márkának. A meggyőző vezetési tapasztalatok után, amelyet a kistestvér okozott, az importőr előhúzta az igazi ütőkártyát, az EHS-t. Sőt azóta a hivatalos hazai bemutatón is túl vagyunk. Ezek után, ha ezentúl azt mondja valaki, hogy a Kínaiaktól nem kell félnie a tradicionális európai márkáknak, akkor hangosan ki fogom röhögni és megmutatom az EHS-t.
olvass továbbFurcsa időket élünk. A leggyorsabb Mustang már SUV és nemhogy V8-as blokk nincsen benne, de még csak nem is benzin hajtja. A Mach-E GT elképesztő élményeket ad, de vigyázat, nyomokban Mustangot is tartalmaz.
olvass továbbÓhatatlan módon rossz érzés fog el, ha egy 2,5 tonnás és 5 méternél hosszabb járművön zöld rendszámot látok. Ez természetesen nem az adott márka, hanem a jogszabály alkotó hibája. Annyi viszont biztos, hogy az Explorernek magához képest az eredményei minden szempontból kiválóak. Sőt, még helye is van Európában, talán annyi kiegészítéssel, hogy némiképpen valószínűleg szűk ez neki.
olvass továbbA Suzuki modellpaletta második legdrágább modelljét próbáltuk az elmúlt hetekben. Ha a saját gyártású és fejlesztésű modellek sorát nézzük, akkor pedig messze a legdrágábbat. A népszerű Vitara hibrid hajtást kapott, amely korszakalkotó változás a modell és a márka történetében, hiszen első ezek sorában. Vajon megéri a „legzöldebb” technikát választani?
olvass továbbÉrdekes sakkjátszma van kibontakozóban. Az európai és koreai márkák mellett Kína is úgy döntött, hogy részt kér az európai piacból. Legyinthetnénk ugyan, hogy a Mi kényes ízlésünknek és a minőségi elvárásainknak nem tudnak úgy sem megfelelni. De ez hatalmas tévedés lenne. Azt mondom, hogy ahogyan a mobiltelefonok piacán is releváns részesedést szereztek pár év leforgása alatt, úgy várható hasonló az autópiacon, most, hogy kipróbáltuk MG ZS-t.
olvass továbbFuturisztikus, formabontó, lenyűgöző, egy páratlan élmény. Ez röviden a BMW CE 04. Az elmúlt napok minden pillanatában élvezetem, hogy motorteszteléssel foglalkozom és újra megfogalmazódott bennem, hogy a csomagolás mennyire, de mennyire fontos az élet minden területén. Mert a technikai adatok bármire utalhatnak, a CE 04 ezzel szemben egy semmihez sem fogható élményt adott.
olvass továbbKevesebb, mint egy évvel a koncepcióautó bemutatása és mindössze öt hónappal a pályatesztek indulása után a Peugeot TotalEnergies csapat bemutatja kész versenyautóját, a PEUGEOT 9X8-at, a négykerék meghajtású elektromos-hibrid Hypercart.
olvass továbbÚgy vélem, hogy a kisáruszállító, vagy egyáltalán a haszongépjármű kategóriában kevéssé csillognak a presztízs márkák logói, mint a személyautók esetében, de azért legyünk őszinték, egy Mercedes csillagot tolni a hűtőrácson mégiscsak nagyobb élmény. Ez persze csak az érzelmi része a dolgoknak, amely ugyan kevésbé számít egy racionális beszerzés esetében, de a Mercedes Citan nem marad alul másban sem.
olvass továbbElőbb forró és poros utakon, majd jégen és havon – extrém tesztek mindenfajta időjárási viszonyok között
olvass továbbA potenciálisan választható cégesautók egyre inkább a koreaiak lesznek. Versenyképes áruk megkérdőjelezhetetlen és elérhetőségük is lényegesen jobb. A Ceed ezen autók közül talán az egyik legnépszerűbb, hiszen a divat által diktál SUV kivitellel szemben mindenképpen olcsóbb. Természetesen a céges volumeneladásokon kívül a magánvásárlók között is népszerű a Ceed. A kérdés az, hogy a PHEV kivitel mit tud ehhez még hozzátenni, illetve kik azok, akiknek ez a modell elsősorban készül?
olvass továbbAz üveg-újrahasznosítás egyéves tesztüzeme: januárban indult az Audi, a Reiling, a Saint-Gobain Glass és a Saint-Gobain Sekurit közös projektje
olvass továbbBármikor, ha felmerül egy elektromos autó tesztelésének a témája, a legtöbb ember első reakciója az, hogy mekkora a hatótáv? Miért ennyire fontos ez, illetve milyen motivációk vezetnek valakit amikor egy elektromos autó beszerzésén gondolkodik? Hogyan függ össze ez a látszólag két eltérő kérdés?
olvass továbbHa visszaemlékezünk a 90-es évek autóira, akkor egészen precízen definiálható, hogy mit is jelent az a fogalom, hogy egy autó japán. A beltér, a minőség, a vezetési élmény és mondhatjuk, hogy az egész hangulat ezekben az autókban abszolút egyedi és mással összehasonlíthatatlan volt. Egy vágyott élmény, mindenki számára, akinek az ereiben a véren kívül némi benzin is folyik. Az évek során ez a különleges világ valamelyest elkopott és csak pár jármű maradt, amiben ezt még igazán érezni. Az egyik ilyen számomra a CX-5.
olvass továbbPlatform stratégia és a márkára jellemző megjelenés. A recept azonos, mint korábban, de az Audi Q4 egy új koncepcióban jelenik meg. Kizárólag az e-tron megnevezéssel, azaz az elektromos meghajtással kapható. A modellsorban logikusan a Q3 és Q5 között helyezkedik el. Méretében előbbi, térkínálatában az elektromos hajtás miatt felszabaduló plusz tér miatt az utóbbihoz hasonlítanám. De az egyedisége nem ebben rejlik.
olvass továbbA BMW iX1 a téli tesztek akadályait is sikerrel vette
olvass tovább