Mikor még a navigátor is mosolyog

  • május 07, 2022

Habár a keringő ezúttal elmaradt a nagy vetélytársakkal, tesztfutamként kitűnő lehetőséget biztosított Lángi Attila számára a múlt hétvégi Eger Rallye. A BMW Z4 pilótája rengeteg dologra rájött a technikával kapcsolatban, ami segítheti őket a következő éles bevetésen.

olvass tovább

Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD

Szerintem egyáltalán nem kell azon fennakadni, hogy a Suzuki ki mert hozni egy autót, amelynek magasabb felszereltsége nyolc számjegyű összegbe kerül. Egyrészt azért, mert a tesztautónk, az alacsonyabb felszereltségű GL+ csupán 8,7 M forintba került (kedvezménnyel), továbbá és legfőképpen azért, mert ebben a kategóriában ilyenek az árak. És végül, de nem utolsó sorban pedig a full-hybrid autók technikai szintje természetesen magasabb árszintet követel, mint egy valamivel egyszerűbb mild-hybrid technika, amelyet jellemzően a Suzuki kínál.

olvass tovább

A bűvös hetes – Volkswagen T7 Multivan RT Plug-In-Hybrid

Szinte nincs is olyan területe az életünknek, ahol a hetes szám ne kapna kiemelt figyelmet. A bibliától a mesevilágig, az irodalomtól a filmművészetig szinte mindenhol különleges jelentőséggel bír a hetes szám. A Multivan is eljutott a hetedik generációjához, amely szintén olyan változásokat hozott, amely a legtöbb esetben megtörténik a „hetes” körül. Új koncepció, új megközelítés, csakhogy a legfontosabbakat említsem. Ami változatlan, az a szabadság, ami a Multivannal mindig is együtt járt.

olvass tovább

Sportautó Öltönyben – VW Arteon R Shooting Brake

Egyértelműen a legkomolyabb hagyományos felépítésű autója a Volkswagennek az egyszerűen R betűs jelzéssel fényjelzett Arteon Shooting Brake. Nemcsak motorikus képességeivel lóg ki a sorból a többi modellhez képest, hanem megjelenése is döbbenetesen vagány. Annyira merész, hogy avatatlan szem kétszer is rápillant, hogy valóban VW jelet lát-e a hűtőrácson vagy éppen a hátsó ajtón.

olvass tovább

Vissza a Celicahoz – Toyota GR Supra Dynamic

A Toyota Supra egyértelműen egy legenda. Számomra is az, hiszen úgy nőttem fel, hogy a második és harmadik generáció bűvöletében éltünk a barátaimmal, és legenda a mostani generációnak is, hála a konzol/videójátékoknak. A formaterv és az egész megjelenés pedig méltó ehhez a hagyományhoz, amelyet a japán autóépítő mesterek a Toyotánál megalkottak.

olvass tovább

A jelen győztese, a jövő várományosa – KIA EV6 e170 RWD Air

Nem az első alkalom, hogy tisztán elektromos hajtású gépjármű nyeri el az Év Autója címet. Egész pontosan harmadszor fordul elő ilyesmi, hiszen a Nissan Leaf, majd a 2019-es győztes Jaguar I-Peace után a KIA tisztán villanymotoros járműve nyert a választáson. A meghajtással kapcsolatban nagy meglepetés nem volt, hiszen a hét döntőbe jutott autóból csupán egyetlen hagyományos meghajtással rendelkező volt. Szerintem ezzel kicsit előre is szaladt a szakma a jövőbe, ha az arányokat nézzük. De egy biztos, az EV6 magabiztos fölénnyel nyert a pontozáson.

olvass tovább

Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic 120 Hybrid 48V GT Line

Minden igényt kielégítő divat-svájcibicska a ráncfelvarráson átesett Stonic. Nem mondhatjuk, hogy a Stonic a legsikeresebb KIA modell, de a méltatlanul mellőzött kisautó mindent bedob annak érdekében, hogy felfigyeljenek rá. Vajon az agyonextrázott és minden kényelmi, biztonsági szempontoknak maradéktalanul megfelelő kisautó sikeres lesz-e az fogós kérdés, ugyanis az árcédula visszafoghatja a nagyra nőtt lelkesedést.

olvass tovább

Befér a kiskapun is – Suzuki Jimny 1,5 VVT LCV

Talán a legizgalmasabb kocsik egyike, amely mindenkiből kihozza a gyermeki énjét. Az EU szabályozás vasökle lesújtott rá egy évvel ezelőtt és a köz ellenségének kiáltotta ki a kevesebb, mint 3,7 méter hosszú kisautót. Szerencsére a hybrid Porschék, Audik, BMW X5-ök a környezet védelméért kifejtett tevékenységük miatt még zöld rendszámot is kapnak, de az 1090 kilós Jimnynek távoznia kellett. Istennek hála akadt megoldás. Mindenesetre megérne egy vitát, hogy a nominális károsanyag kibocsájtási érték legyen-e a mérvadó, illetve miként ellenőrizzük a PHEV-k töltöttségi szintjét.

olvass tovább