Az új BMW i5 lenyűgözően szerepelt az Északi sarkkörtől az Alpokig vezető téli teszteken
A fejlesztőmérnökök egy éven keresztül finomhangolták hóban és jégen a hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszereket
olvass továbbA fejlesztőmérnökök egy éven keresztül finomhangolták hóban és jégen a hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszereket
olvass továbbA tél számos kihívást tartogat az úton lévőknek és igen kockázatos helyzeteket szülhet. A csökkent látási viszonyok, a köd, az eső mellett még a rossz útviszonyokkal is meg kell küzdeni, csúszós, jeges felületek nehezítik a közlekedést. A tél tehát a legtöbb esetben nem a vezetés élményéről szól, sokkal inkább a kompromisszumokról.
olvass továbbA TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team az FIA Rally Világbajnokság idei szezonjának második fordulója, a múlt hétvégi Svéd Rally után továbbra is vezeti a gyártók rangsorát, noha a havas és jeges szakaszokon vívott kemény küzdelemben egy hajszállal lemaradtak a dobogóról: a versenysorozatba történt 2017-es visszatérése óta 3 konstruktőri és 4 egyéni világbajnoki címet szerző Toyota pilótái végül a negyedik és ötödik helyeket szerezték meg a havas küzdelemben.
olvass továbbA rekordok 2023. január 19-én, 11:05 órakor Svédországban, egy Östersund-környéki tó jegén születtek
olvass továbbAmióta a TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló fogja össze a japán autógyártó globális motorsport tevékenységét, a Toyota motorsport tevékenységének újabb aranykorát éli, az elmúlt 5 évben szinte mindent megnyertek, ahol csak letették a névjegyüket
olvass továbbMiközben az akkumulátoros elektromos modellek az egész világon a figyelem középpontjába kerültek a karbonsemlegességre való törekvés jegyében, és az elektromos forradalmat negyed évszázada útjára indító Toyota nem kevesebb mint 30 új akkumulátoros elektromos modellt mutat be 2030-ig, a japán autógyártó tavaly novemberben leleplezte ikonikus modellje, a Prius legújabb generációját, amely idén meg is érkezik a márkakereskedésekbe – Európában kizárólag a világ leghatékonyabb plug-in hibrid elektromos meghajtásával, míg a tengerentúlon a modell elérhető lesz a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos meghajtásával is.
olvass továbbAz első Mercedes, amely némi csalódást okozott számomra, az a T-osztály. Nem azért, mert magával a típussal van problémám, hanem azért, mert a Mercedesnél a személygépjárművek között találkozhatunk vele. Amennyiben egy Renault Kangoo tesztet írnék és a tömegmárkák szintjéhez kellene hasonlítani az autót, alig lenne kritikai megjegyzésem. Így az egyetlen kihívás számomra, hogy el tudjak vonatkoztatni egy C osztály, vagy akár a B osztály által kínált színvonaltól, amely egyérteműen más szint. Utóbbi ki fog futni és várható volt, hogy a "családi" kategóriában szükség lesz utódra.
olvass továbbA téli utak kihívásokat és extrém helyzeteket jelenhetnek, ezért elengedhetetlen, hogy járművét a megfelelő autógumikkal szerelje fel a biztonság és jó vezetési élmény érdekében. Havas és jeges útszakaszokon a téli gumi ad egyedül megfelelő stabilitást autónknak, főleg ha hegyi utakon közlekedünk vagy ilyen területen élünk Magyarországon.
olvass továbbA rendőrök Halmaj közelében állítottak meg egy autót, amelynek vezetője úgy közlekedett járművével, hogy annak szélvédőjéről csak néhány tenyérnyi helyen kaparta le a ráfagyott jeget.
olvass továbbNem túl régen kaptunk egy levelet, ahol azt a jogos kritikát fogalmazta meg olvasónk, hogy miért van az, hogy szinte mindig olyan autókat tesztelünk, amelyek átlagos vásárló számára elérhetetlenek. Kizárólag gyönyörű plug-in hybrid vagy elektromos meghajtású gépkocsikat, amelyek ára úgy nyolc számjegyű és gyakran nem is egyessel kezdődik. Hosszan lehet magyarázni ennek az okát, a mai trendeket, de ezt meghallgatva kifejezetten olyan modellt kerestünk, amely a belépő szinthez képest racionális távolságra, elérhetőségre van. Az Allure 308 felszereltsége bőséges, de a motorját tekintve a legkedvezőbb áru.
olvass továbbA még szigorúbb teszteljárások jegyében végzett számos fejlesztésével mindkét modell a lehető legmagasabb minősítést szerezte meg
olvass továbbA mozdonyvezető, a jegykezelő és utasok is sérültek a mai délelőtti balesetben, melyhez két mentőhelikopter is érkezett
olvass továbbElektrifikáció, karbonsemlegesség, új vállalati stratégiák. Azt hiszen ezek a kifejezések senkinek nem jelentenek újdonságot. A Honda ezt teljesen komolyan gondolja és a teljesítéshez nem a régi autóparkot javítja, hanem vadonatúj modelleket készít, amelyek ezeknek a kihívásoknak megfelelnek. Ennek jegyében született meg a 11. generációs Honda Civic.
olvass tovább5500 négyzetméteres területen áll a Debrecen Autóház 500 négyzetméteres új szalonja, az első magyarországi CUPRA Garage, egy több mint 100 férőhelyes, jéghálóval ellátott autótárolóval
olvass továbbRendkívül hosszú ideig váratott magára a Lexus azzal, hogy az öntöltő hybrid (full hybrid) mellé a konnektorról is tölthető, úgynevezett plug-in hybriddel megjelenjen. De most megtört a jég és nem is akármennyire, hiszen az új NX sok szempontból komoly előre lépéseket tett abba az irányba, hogy a német márkák mellett a prémium szegmensben valós alternatívát nyújtson.
olvass továbbElőbb forró és poros utakon, majd jégen és havon – extrém tesztek mindenfajta időjárási viszonyok között
olvass továbbJegy nélküli okosparkolást vezettek be több budapesti P+R parkolóban - közölte a Budapest Közút Zrt.
olvass továbbA kínai kormány tehát roppant nagy tőkét és energiát fektet a saját autógyártás fejlesztésébe. Nem csoda, hiszen európai példa mutatja, hogy könnyedén tud ez az iparág a gazdasági fejlődés jelentős mozgatórugójává válni, két számjegyű százalékos hozzájárulásával a GDP-hez. De Kína más módszerekkel próbálja elérni, hogy az elektromos autók elterjedjenek, mint az USA vagy Európa.
olvass továbbA BMW iX1 a téli tesztek akadályait is sikerrel vette
olvass továbbSzerintem egyáltalán nem kell azon fennakadni, hogy a Suzuki ki mert hozni egy autót, amelynek magasabb felszereltsége nyolc számjegyű összegbe kerül. Egyrészt azért, mert a tesztautónk, az alacsonyabb felszereltségű GL+ csupán 8,7 M forintba került (kedvezménnyel), továbbá és legfőképpen azért, mert ebben a kategóriában ilyenek az árak. És végül, de nem utolsó sorban pedig a full-hybrid autók technikai szintje természetesen magasabb árszintet követel, mint egy valamivel egyszerűbb mild-hybrid technika, amelyet jellemzően a Suzuki kínál.
olvass tovább