Az év legjobbja franciául – Peugeot e-2008 Allure

A 2023-as év autója, mint arról korábban beszámoltunk, a Jeep Avenger. Biztosan nem illendő ezzel a kijelentéssel kezdeni egy Peugeot tesztet, de azt hiszem senki nem fog haragudni érte, hiszen az új, típusfrissítésen átesett Peugeot 2008 ugyanattól a szülőtől származik, méghozzá a Stellantis Csoporttól. Ezek után gondolom nem lepődik meg azon senki, hogy műszaki alapjaiban lényegében megegyezik a Jeeppel. Persze ezt, ha nem mondom, senki észre nem veszi, hiszen a francia és az amerikai stílust minimum egy óceán választja el egymástól.

olvass tovább

ÚJ KORSZAKBA LÉP A RANGE ROVER: MEGKEZDŐDÖTT A RANGE ROVER ELECTRIC PROTOTÍPUSÁNAK TESZTELÉSI FÁZISA, ÉS EZZEL MEGNYÍLT A VÁRÓLISTA A MODELLRE

  • december 17, 2023

 Az új Range Rover Electric fejlesztése, amelyhez kapcsolódóan minden eddigi típusánál több szabadalmat jegyeztetett be a Range Rover, belépett a tesztelés fázisába. Ennek során a prototípusoknak minden idők egyik legszigorúbb, legaprólékosabb validálási programján kell helyt állniuk a szélsőséges hőmérsékleti viszonyoktól kezdve az összes elképzelhető időjárási és terepkörülményekig, beleértve az akár 850 mm-es gázlómélység ellenőrzését  A mérnökök feladata, hogy minden idők legcsendesebb, legkifinomultabb Range Rover modelljét alkossák meg. Ezt támogatja az egyedülálló, aktív menetzaj-csillapítás, az egyedi hangdizájn, valamint az elektromos architektúrából adódó utaskomfort, amelyek együtt meghitt, pihentető, prémium utazási élményt kínálnak  Az akkumulátorokat és az elektromos hajtómodulokat (EDU) a JLR új elektromos hajtásláncokat gyártó központjában, az egyesült királyságbeli Wolverhamptonban fogják összeszerelni  A rugalmas, moduláris, hosszmotoros architektúrára (MLA) épülő Range Rover Electric a jelenleg is forgalmazott mild hybrid és plug-in elektromos hybrid Range Rover típusokkal együtt készül majd az Egyesült Királyságban, a vállalat solihulli üzemében, ahol 70 millió angol font értékű beruházással egy új alvázgyártó üzemet hoz létre a gyár

olvass tovább

Országúti cirkáló – KIA Sorento 200CRDI

A mai tesztünk szó szerint a múltba repít vissza. Igaz nem a nagyon távoliba, csak ide a közelmúltba, de 2 év manapság történelminek tekinthető az autóiparban. Tehát, ha úgy tetszik, kerestünk egy még árlistán található dinoszauruszt a szó szoros és távoli értelmében. A teszttel pedig bizonyítani szerettük volna, hogy ezeknek a lényeknek a kora még nem járt le, csak a marketingjük lett sokkal gyengébb.

olvass tovább

Cseppenként adagolt szépség a Peugeot-nál

  • december 01, 2023

Amikor a Peugeot elkészítette és bemutatta Inception tanulmányautóját, nem csak formai és technológiai szempontból kérdőjelezte meg a bevált megoldásokat, hanem a gyártási eljárásokat is forradalmasította. Ennek során új beszállítók bevonásával, következő generációs berendezések alkalmazásával valósították meg a dizájnerek elképzeléseit – például a kárpitok terén.

olvass tovább

„Best Global Brands 2023”: A Mercedes-Benz a hetedik helyre emelkedik a világ legértékesebb márkái között

  • november 26, 2023

Az amerikai Interbrand márkatanácsadó cég aktuális rangsorában a Mercedes-Benz immár sorozatban nyolcadik alkalommal kerül be a világ tíz legértékesebb márkája közé. • A csillagos márka a hetedik helyre lépett elő, és továbbra is a világ legértékesebb luxusautómárkájaként tartják számon. • A márka értéke további kilenc százalékkal, 61,414 milliárd amerikai dollárra nőtt a 2022-es évhez képest.

olvass tovább

Álomszerű hármas győzelemmel zárta a 2023-as Rally Világbajnokságot a Toyota

  • november 26, 2023

Az idei Japán Rallyn a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team olyan sikert aratott, amely méltán fejezi be a szezont - három autójuk, Elfyn Evans, Sébastien Ogier és Kalle Rovanperä vezetésével, triumfált a dobogó első három fokán. Az álomszerű hármas győzelemmel a csapat méltán ünnepelheti egy rendkívül eredményes év végét. A verseny különösen nehezített körülmények között zajlott, de a TOYOTA GAZOO Racing csapata remekül kezelte a helyzetet. A szezonzáró futam különlegességét tovább fokozta, hogy a Toyota City környékén, Aichi és Gifu prefektúrák hegyvidékének aszfaltos útjain zajlott, még a Toyota Stadiont is bevonva az egyik szakaszként. A csapat már korábban megszerezte a gyártói bajnoki címet, és Kalle Rovanperä is második egyéni világbajnoki címére tett szert. Ezzel a Toyota sorozatban a harmadik egymást követő évben szerezte meg a Rally Bajnokság konstruktőri és egyéni világbajnoki címét, míg az elmúlt 6 évben összesen 4 konstruktőri és 5 egyéni VB címet szerzett.

olvass tovább

Elektromos Volkswagenek a pápai flottában!

  • november 26, 2023

A Volkswagen támogatja a Vatikáni Államot a hosszú távon fenntartható mobilitásra zajló átállása során. 2024 elején a vállalat közel negyven tisztán elektromos modellt szállít ID.-családjából, az ID.3-tól az ID.4-en át, egészen az ID.5-ig. A járművek a Vatikán dekarbonizációs stratégiájának képezik részét, amely 2030-ra a járműflotta klímasemlegessé alakítását irányozza elő. Imelda Labbé, a Volkswagen igazgatótanácsának az értékesítés, a marketing és az aftersales területeiért felelős tagja, valamint Dr. Christian Dahlheim, a Volkswagen Financial Services AG igazgatótanácsának elnöke két ID.3 Pro Performance formájában személyesen adta át a Vatikánnak az első elektromos gépkocsikat.

olvass tovább

A világ LEGJOBB és LEGROSSZABB autója? - 1975 Rolls Silver Shadow VS 1993 Tavria + VIDEÓ

Korábbi veterános cikkeinkben mindig egy-egy járműre és annak egyediségeire, saját sztorijának bemutatására fókuszáltunk. Ma egy kicsit humorosabbra vettük a figurát és egy olyan összehasonlító teszttel érkeztünk, amiben a világ talán legjobb és legrosszabb autóját hozzuk el. Íme, az 1975-ös Rolls-Royce Silver Shadow és az 1993-as Tavria!

olvass tovább