Bajnoki címvédésre készül Tim Gábor
A 2020-as FIA Swift Cup Europe Európa-Kupa bajnoki cím megnyerésével Tim Gábor már a hatodik bajnoki trófeáját gyűjtötte be. A vanyarci születésű pilóta idén a bajnoki cím megvédésére készül.
olvass továbbA 2020-as FIA Swift Cup Europe Európa-Kupa bajnoki cím megnyerésével Tim Gábor már a hatodik bajnoki trófeáját gyűjtötte be. A vanyarci születésű pilóta idén a bajnoki cím megvédésére készül.
olvass továbbGyártmányai harmadát a Kínában értékesítette tavaly a Volkswagen, a konszern világszerte az elektromos járművekre koncentrál.
olvass továbbHivatalossá vált a rali országos bajnokság 2020-as idényének végeredménye, az idei szezon pedig a tavalyihoz hasonlóan később kezdődhet a koronavírus-járvánnyal összefüggésben meghozott kormányzati intézkedések nyomán
olvass továbbAz idén 11. alkalommal kiadott Év Nemzetközi Női Autója (Woman’s World Car of the Year) díj egyedülálló, női szakújságírókból álló nemzetközi zsűrije kiválasztotta a 9 versenykategória győzteseit
olvass továbbMegrázta a világjárvány a száguldó cirkuszt, a Liberty Media tekintélyes veszteséggel zárta a 2020-as szezont.
olvass továbbHa 2020, akkor a járványon kívül az autógyártók másik kihívása – és erről persze hamarabb tudtak, mint az előbbiről – a CO2 kvóta volt. Nem csoda hát, hogy nincs olyan márka, aki ne igyekezne alternatív meghajtással megjelenni. A Renault sem tett másképpen és rögtön 3 típusában mutatott be hybrid erőforrást. Ezek közül a Cliot teszteltük, amely ellentétben a másik két bemutatott modellel, kisebb akkumulátort kapott és ezáltal nem konnektoros hybrid változatban jelent meg. A keresztségben pedig az E-TECH nevet kapta.
olvass továbbKicsit sikerhajhász címet próbáltam adni a Kugáról szóló cikkemnek, mert biztos vagyok benne, hogy minimum egy-két környezetvédő már csak azért fogja tovább olvasni a soraimat, mert a gonosz megtestesítőjét, a dízelt, egy cikkben mertem említeni az Isteni csodával, amely minimum a Föld nevű bolygó, de egyes források szerint a teljes Univerzum megmentéséért jött létre, a hybriddel. Talán azért teszem mindezt, mert roppant bátor vagyok, amelyet például az is bizonyít, hogy nem hordok maszkot, ha egyedül utazom egy kocsiban (sőt, még a párom társaságában sem).
olvass továbbSzámomra a kis kategóriában mindig a Jazz jelentette az etalont. Emlékszem rá, hogy egyszer egy nagy autókereskedő cég műszaki igazgatója azt mesélte nekem, hogy azért nem szereti a Jazzt, mert annyira kevés a meghibásodás ezzel a típussal, hogy ha minden kocsi ilyen lenne, be lehetne zárni a szervízt. Csak olaj és fékbetét cseréből nem lehet megélni, tette hozzá. Nem akarok az adott úriember tapasztalataival vitatkozni, biztos van ellenpélda, de valahogy ennél a beszélgetésnél értettem meg igazán, hogy a Jazz magasabb listaára csupán egy adat és sok-sok más szempontot is figyelembe kell venni, ha autót választunk.
olvass továbbA 2020-ban az MNASZ Év női autóversenyzője címmel kitüntetett ralipilóta izgatottan várja a szezonrajtot.
olvass továbbA Covid által sújtott tavalyi évben sikeres és abszolút értelemben véve is eseménydús évet zárt a Peugeot Európában és globálisan egyaránt, az elért eredmények pedig további növekedést prognosztizálnak 2021-re és azon túl is.
olvass továbbA privát közlekedés jelentősége nagyot erősödött a koronavírus-járvány hatására, mivel a másokkal történő érintkezés csökkentése érdekében sokan a saját autójukkal való utazást választják. Ezzel szemben a tömegközlekedés, illetve a telekocsi szolgáltatások terén világszerte komoly visszaesés tapasztalható. Többek közt ezekre a témákra világít rá a nemrég megjelent, 2020-as Continental Mobilitási Tanulmány.
olvass továbbA Flottaman – nak köszönhetően egy olyan új autót tesztelhettünk, amely már sajnálatos módon nem elérhető az importőri árlistán. Az első elektromos Skodát. A Citigo pályafutása 2011-ben indult, majd 2017-ben minimális ráncfelvarráson esett át. 2019-ben kizárólag elektromos hajtással kezdték gyártani, de a komoly sikerének ellenére 2020-ban az a döntés született, hogy megszűnik a gyártása.
olvass továbbRengeteg oka van annak, hogy mostanában fehér holló az a gyártó, aki mini kategóriában új autót mutat be. Talán a divat a legfontosabb oka, hiszen manapság imádunk magasabban ülni. Ha tovább kutatunk a lehetséges okok között, akkor az árhoz, illetve a biztonsági és környezetvédelmi előírásokhoz jutunk. A kis méretű autókra ugyanis ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint egy luxusterepjáróra. A CO2 kibocsájtási határok, büntetések, valamint a különböző kötelezően beszerelendő vezetéstámogató funkciók, biztonsági eszközök ára sokkal nagyobb arányban hat a végső árra, így kis autót vásárolni egyre kevéssé éri meg.
olvass továbbA Seat sok évnyi mélyrepülés után újra a fény felé tör és igyekszik visszaszerezni azt a pozícióját, amelyet sok éven keresztül birtokolt és ami eredendően az övé. A sportos márka, amely megjelenésében, dinamizmusában más, mint a VW konszern többi tagja. Elérhető árával inkább a tömegek felé nyit, de azokat érinti meg, akiknek többet jelent az autózás, mint csupán annyit, hogy A pontból B-be jussanak.
olvass továbbRendhagyó évet zárt az Audi Hungaria tavaly, a társaság a dolgozók egészségének védelmére, és a munkahelyek megőrzésére koncentrált. Azért persze gyártottak is.
olvass továbbKevesebbet tankoltunk tavaly, prémium benzinből és gázolajból többet. Kijöttek a 2020-as adatok.
olvass továbbA Toyota 2020-ban a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon toronymagasan végzett az első helyen, és nem csupán négy Toyota modell bizonyult kategóriája legnépszerűbb autójának hazánkban, de egyedüli autógyártóként Magyarországon a Toyota három modellje is bekerült a legkedveltebb újautók listájára a tavalyi évben
olvass továbbA bajor prémiumgyártó rendkívül erős utolsó negyedéves értékesítési eredményt, a hálózatról tölthető modellek mezőnyében pedig kétszámjegyű eladási növekedést ért el a koronavírus-járvánnyal sújtott 2020-as esztendőben, amellyel immár tizenhét éve töretlenül őrzi első helyét a prémium szegmensben
olvass továbbJól számoltak azok az iparági szakértők, akik már 2019 végén azt jósolták, hogy 2020 a Toyota, és prémium márkája, a Lexus éve lehet
olvass továbbAz év utolsó hónapjaiban behozta évközi elmaradását a mezőgazdasági gépek piaca: a beszerzések őszi pótlásának eredményeként 2020-ban új traktorból 3113, míg mezőgazdasági pótkocsiból 1402 darabot helyeztek forgalomba Magyarországon
olvass tovább