Különkiadás a Land Rover Discovery Sport megújult kínálatában
TAKARÉKOS INGENIUM DÍZELMOTOROK, PLUG-IN HYBRID HAJTÁSLÁNC, VALAMINT NAGY TELJESÍTMÉNYŰ BENZINMOTOR
olvass továbbTAKARÉKOS INGENIUM DÍZELMOTOROK, PLUG-IN HYBRID HAJTÁSLÁNC, VALAMINT NAGY TELJESÍTMÉNYŰ BENZINMOTOR
olvass továbbLassan 10 éve, egészen pontosan 2012-ben, a Mercedes újra értelmezte a shooting brake fogalmát azzal, hogy a négy ajtós második generációs CLS modell kombi változatát ezen a néven dobta a piacra. Eredetileg ugyanis a 2 ajtós kombi autók elnevezésére használták ezt a kifejezést. A shooting brake magában hordoz egy elitista felsőbbrendűséget azáltal, hogy az ilyen típusú autókat vadászatoknál használták a puskák szállítására. Éppen ezért találhatunk rangos felmenőket ebben a kategóriában, mint például az Aston Martint.
olvass továbbAhogyan a nyolcadik szériás Golf, Skoda Octavia és Seat Leon is új generációhoz érkezett, úgy vált időszerűvé, hogy az azonos alapokon nyugvó Audi A3 is méltó utódot kapjon. Nem is olyan régen, tavaly ősszel teszteltük ugyanezen széria benzines változatát, most az azonos lóerővel rendelkező dízelt vettük górcső alá.
olvass továbbOroszországban érthető okokból a benzin üzem volt preferált, mivel a legtöbb helyen olyan hőmérséklet uralkodik, hogy dízel üzemű társaik nem biztos, hogy képesek beindulni. Éppen ezért nem is volt 1947-ig dízel üzemű teherautó Oroszországban.
olvass továbbTörténete tiszavirág életű volt, mivel nem illett bele az Amerikai imidzsbe. Bátor döntés volt a GM-től, hogy a V8 benzines amerikai mellé, egy bajor sor 6-os dízelt próbáltak betolni a takarékosság jegyében. Azonban az emberek nem szerették meg.
olvass továbbOlyan ez, mint Gombóc Artúrnak a csokoládé, lehet az dízel vagy benzines, szívó vagy feltöltős, teherautó vagy személyautó. Mindegy, mert mind szeretjük, és ha lehetne, mind kellene.
olvass továbbKicsit sikerhajhász címet próbáltam adni a Kugáról szóló cikkemnek, mert biztos vagyok benne, hogy minimum egy-két környezetvédő már csak azért fogja tovább olvasni a soraimat, mert a gonosz megtestesítőjét, a dízelt, egy cikkben mertem említeni az Isteni csodával, amely minimum a Föld nevű bolygó, de egyes források szerint a teljes Univerzum megmentéséért jött létre, a hybriddel. Talán azért teszem mindezt, mert roppant bátor vagyok, amelyet például az is bizonyít, hogy nem hordok maszkot, ha egyedül utazom egy kocsiban (sőt, még a párom társaságában sem).
olvass továbbA Peugeot frissen bevezetett városi modelljei benzines, dízel és villanymotorral egyaránt kaphatók, utódaik azonban végleg szakíthatnak a belső égésű hajtástechnológiákkal
olvass továbbKorábbi írtam már a Peugeot 508 dízel-ről, amikor a kombi változatot teszteltük. A mostani 5 ajtós modellben viszont a mai elvárásoknak, környezetvédelmi szabályozáshoz még inkább illő plug-in erőforrás dolgozott. Egész pontosan egy 1,6 literes benzin és egy 300V-os villanymotor.
olvass továbbAzonos elemekből épül fel a Seat Tarraco, mint a márkatársai, a Skoda Kodiaq vagy a VW Tiguan Allspace, de hangulatában, építőkockáiban mégis kicsit más. Az FR változatot teszteltük, az FR, azaz a Formula Racing kivitelben.
olvass továbbA ráncfelvarráson átesett Passat járt már nálunk, de azt egy hagyományos, manapság már egyes körökben cikinek számító dízel motor hajtotta. Haladni kell a korral, így alig vártuk, hogy a GTE betűjelzéssel ellátott, konnektoros hybrid változatot is ki tudjuk próbálni.
olvass továbbHetedik éve tart az autópiacon a dízel gépkocsik visszaszorulása. A folyamat előbb a benzineseknek kedvezett, ám immár a hibrid és az elektromos modellek törnek előre.
olvass továbbNem tudok elfogultság nélkül a Mondeoról nyilatkozni és azt hiszem nem is akarok. 1996-ban találkoztam az első Mondeoval, amely körülbelül 1 évig volt a társam. Rengeteg követte és tettünk meg együtt sok százezer kilométert. Minden generáció volt nálam és mindegyik tisztességgel helyt állt. Volt benzines és főként dízel, kombi, 4 és 5 ajtós változat. Ez pedig az első hybrid, amit ki tudtam próbálni.
olvass továbbA Toyota a világ legnagyobb autógyára (néha a második) és ugyan rendelkezik kisebb almárkákkal, de abban mindenképpen egyedülálló, hogy zömmel egyetlen brand alatt értékesíti a járműveit. Lehet ezért, lehet más oka van, de biztosan jó fülük van a vásárlói igények feltérképezésére.
olvass továbbA Land Rover Defender fejlett hajtásláncaival, új felszereltségi szintjeivel és kibővített opciós listájával az autósok minden eddiginél szélesebb körét szólítja meg.
olvass továbbMeg szoktunk ijedni, ha egy tradicionális márkát felvásárol egy ázsiai cég. De ahogyan a Volvonál, amelyet szintén a Ford birtokolt korábban, úgy a Jaguarnál sem történt semmi negatív változás, miután a Tata Motors tulajdonába került, sőt! A márka arculata megmaradt, miközben alkalmazkodott a jelenkor formai követelményeihez és láthatóan van pénz a fejlesztésre is.
olvass továbbA Hyundai ezúttal nem ment a véletlenre és olyan autót tervezett, amellyel gyakorlatilag nem lehet hibázni. Az egyik legnépszerűbb szegmensben, a kis kategóriás SUV kategóriában jelentek meg a Konával 2017-ben. Nem akarták, hogy a hajtáson bárki is összevesszen, éppen ezért szinte minden alternatíva elérhető - benzines, dízel, elektromos és hybrid.
olvass továbbAz első generációs Koleos tipikus példája volt a kívül csúnya, belül szép formatervezésnek. Nem volt rossz autó, de egyáltalán nem az európai ízlésre lett tervezve. Nem csoda, hiszen egy Samsung által tervezett autóról volt szó. A második generáció sokat lépett előre, rengeteg vagy már-már minden formajegyében Renault.
olvass továbbKét ember létezik a Földön. Az egyik, aki kételkedik abban, hogy a Dacia jó autó, a másik, aki már tudja. A mostani történet arról szól, hogy miként kerültem az első csoportból a másodikba.
olvass továbbEurópa-szerte még mindig erősen érezteti hatását a 2015-ben kirobbant dízelbotrány. De vajon helytálló ez a bizalmatlan hozzáállás?
olvass tovább