A csúcson indul a Peugeot és a LEGO együttműködése
Először vett fel Peugeot-modellt ikonikus Technic készletsorozatába a LEGO. A 9X8 Hybrid versenyautó több szempontból is ideális adalék a műszaki beállítottságú termékcsaládhoz
olvass továbbElőször vett fel Peugeot-modellt ikonikus Technic készletsorozatába a LEGO. A 9X8 Hybrid versenyautó több szempontból is ideális adalék a műszaki beállítottságú termékcsaládhoz
olvass továbbA Magyar Posta meghatározó szerepet töltött be a hazai autózás történelmében
olvass továbbHárom Peugeot 208 Rally4-es és egy hátsókerekes autóval indul a szezonnyitó székesfehérvári murvás futamon a Horváth Rallye Ase csapata.
olvass továbbElkészültek a 2022-es statisztikák az európai autó eladásokról, amelynek adataiból rengeteg fontos információ derül ki. Ebből talán a két legfontosabb, hogy 1985 óta ilyen alacsony értékesítési darabszámmal nem találkoztunk – 11,31 millió eladott gépjármű, valamint, hogy a 2007 óta legnépszerűbb modell a VW Golf lekerült a dobogó legelső fokáról és egészen az ötödik helyig csúszott vissza, átadva helyét a Peugeot 208-nak.
olvass továbbA Stellantis csoport úgy vélem nem tisztán önszántából, hanem jogszabályi kényszer miatt is, de kipaterolta a hagyományos meghajtást a Berlingoból és a testvérmodellből, a Peugeot Rifterből. Ezzel egytagúvá zsugorította a motorkínálatot, így került egy csinos és két ponttal rendelkező Ë betű a jól ismert, harmadik generációs Berlingo nevébe. Ettől kicsit örülhetünk is, meg nem is, hiszen a kisebb karbon lábnyom több kompromisszummal is jár, ha pedig univerzális családi autót szeretnénk nagy hosszú, utazásokra, akkor lényegesen több menetidőre kell számítani, mint egy hagyományos motor esetében. De Európában élünk és ezt akartuk (legalábbis a politikusaink erre az útra terelik az autógyárakat).
olvass továbbA Peugeot úgy döntött, hogy nem áll be a sorba és új kategóriát teremt a tömegmárkák között. Nehéz persze a már Stellantis csoporthoz tartozó oroszlános márkáról egyértelműen kijelenteni, hogy tömegmárka. Árazásában még ugyan ide tartozik, de anyaghasználatában, kidolgozási minőségében egyre inkább prémium. Ez utóbbiakat megtartva, egy teljesen új fajt teremtett, melynek neve Fastback.
olvass továbbA brit autóértékesítők meghatározó szakmai kiadványa, a Car Dealer magazin 2022-ben a Peugeot 208 és e-208 modellpárosnak ítélte oda az év legjobb használt kisautója címet. Az eredmény jól mutatja, hogy a Peugeot ezen a téren is hű a márka hagyományaihoz.
olvass továbbHúsz évvel ezelőtt ért véget egy korszak – pontosabban egy korszakalkotó modell gyártása – a Peugeot-nál. A 106-os több mint tíz éven át tartotta fogva az európai kisautó-vásárlók szívét, karaktere pedig még ugyanannyi ideig határozta meg a márka arculatát.
olvass továbbA kombikkal kapcsolatban, főleg gyerekkoromban, kialakult egy negatív kép a fejemben. Ezek voltak akkoriban azok a bizonyos csúnya kocsik, amelyekre rábiggyesztettek egy alaktalan kockaformát hátulra. Sokan rajongtak érte körülöttem, de nagyon sokára esett le, hogy miért. Ez az ok a praktikum volt, amelyet pár évvel később ugyan megszerettem, de tetszeni akkor sem tetszett. Valamikor a kétezres évek legelején jött a design kombik ideje (Alfa 156 Sportwagon), de itt a jó forma oltárán a praktikum veszett oda.
olvass továbbAz ERC kategória év végi harmadik helye után a Mikulás Rallyn kategóriája második helyén ért célba Herczig Patrik és Varga Kristóf. A Herczig Autósport versenyzői a Veszprém környéki pályákon már az új autóval, a Peugeot 208 Rally4-gyel gyűjtötték a tapasztalatokat
olvass továbbIgen eseménydús volt Zagyva Dorka idei utolsó R Cup Challenge bajnoki futama Mezőkövesden. A verseny előtti pénteken murván tesztelt, amely során meghibásodott a Peugeot 208 Rally4 váltója, így az R Cup-futam is veszélybe került. Berta László azonban Dorka segítségére sietett, nem csak egy váltót, hanem a teljes autóját felajánlotta a 17 éves versenyzőnőnek.
olvass továbbA Korda Racing egyik vezérpilótája ismét második helyen végzett a 2022-es Rallycross Magyar Bajnokság Supercar kategóriájában, de az utolsó két versenyhétvégén új autójával, Peugeot 208 ERX-szel megmutatta, jövőre összejöhet számára a hőn áhított bajnoki cím.
olvass továbbCsupán egy-két hét telt el azóta, hogy az új Peugeot 308 járt nálunk 1.2 literes háromhengeres motorral és manuális, 6 sebességes váltóval. Hogy miért ezzel kezdem a hatodik generációs Astra teszt bevezetőjét? Mert ez a két modell ikertestvér! De ezt csak kevesen tudják, mert ennél tökéletesebben nem lehetett volna új egyéniséget faragni szinte azonos alkotóelemekből.
olvass továbbA Peugeot-kupa harmadik helyén zárta a Zemplén Rallyt Vogel Adrienn és navigátora, Maricsek Miklós. A Roger Racing Team versenyzőpárosa végig jó tempóban autózott, és bár szombaton egy kisebb hiba miatt időveszteséggel zárták az első kört, végül felzárkóztak.
olvass továbbSzezonzáró versenyére készül a Vogel Adrienn, Maricsek Miklós páros. A Roger Racing Team rali versenyzője és navigátora hétvégén a Zemplén Rally-n áll rajthoz a Peugeot-kupában.
olvass továbbKihívók jönnek, vetélytársak mennek, a Peugeot 208 népszerűségét azonban semmi nem tudja megingatni: a francia kisautó a harmadik negyedév végén is magabiztosan vezeti az európai újautó-eladások rangsorát.
olvass továbbNem túl régen kaptunk egy levelet, ahol azt a jogos kritikát fogalmazta meg olvasónk, hogy miért van az, hogy szinte mindig olyan autókat tesztelünk, amelyek átlagos vásárló számára elérhetetlenek. Kizárólag gyönyörű plug-in hybrid vagy elektromos meghajtású gépkocsikat, amelyek ára úgy nyolc számjegyű és gyakran nem is egyessel kezdődik. Hosszan lehet magyarázni ennek az okát, a mai trendeket, de ezt meghallgatva kifejezetten olyan modellt kerestünk, amely a belépő szinthez képest racionális távolságra, elérhetőségre van. Az Allure 308 felszereltsége bőséges, de a motorját tekintve a legkedvezőbb áru.
olvass továbbTöbb mint száz év telt el azóta, hogy francia államelnök először választott egy Peugeot-t hivatalos járműveként. Ennek az évszázadnak a kiemelkedő pillanatait tekintjük most át, ahol lehetséges, a kulisszák mögé is bepillantva
olvass továbbAz oroszlán nem csak, hogy bátor, hanem azt is várjuk el tőle. A Peugeot valószínűleg ennek szellemében alkotta meg a legerősebb modelljét. A Sport Engineered változat borzasztóan erős és sportos, viszont olyan piacra érkezik, amely jellemzően nem az ő harctere. Innentől kezdve pedig nemcsak a puszta képességek, hanem a marketing és a márkaimage kérdése, hogy sikeres lesz-e.
olvass tovább