2022 Mazda CX-5 – minőségi ugrás és új felszereltségek
Merészebb megjelenés, bővített biztonságtechnológia
olvass továbbMerészebb megjelenés, bővített biztonságtechnológia
olvass továbbMint méreteiből is jól látható, ezt nem a városba tervezték, hanem olyan területekre ahol nehéz elérni a tűzfészket és összetett feladatot jelent az oltás.
olvass továbbAz MX-5-öt vagy nagyon lehet szeretni, vagy nagyon nem. Az utóbbi táborba azok tartoznak akik még nem ültek benne. Amint beleül az ember, birtokolni szeretne egy ilyet, mert egy vérbeli sportautó, ami megőrizte azt, ami a legfontosabb dolog: a vezetési élményt!
olvass továbbA középkategóriás SUV-k között az egyik legnagyobb elismertsége a Mazda CX-5 -nek van. Nem véletlenül. A Mazda ennél a modellnél kezdte elsőként alkalmazni a KODO névre keresztelt designt. A formavilágot, amitől úgy gondolja a mai nap mindenki, hogy az egyik legszebb, legegyedibb autókat ez a világviszonylatban kis autógyár gyártja. A vállalat fennállásának 100. évfordulójára elkészült jubileumi darab járt nálunk ebből a típusból először.
olvass továbbElső ránézésre egy jól sikerült szerkesztésnek tűnhet. De nem az! Ez egy koncepcióautó 2000-ből, ami egy második generációs MX5-ös, más néven Miatán alapul.
olvass továbbAmikor a japán Jujiro Matsuda 1920 január végén megalapította dugógyárát, vélhetően nem volt tudomása arról, hogy a bolygó egy távoli pontján, Trianonban az első világháború győztes hatalmai éppen megkezdték a tárgyalást Magyarország térdre kényszerítéséről. Mr. Matsuda a dugógyár születésnapi tortáján 13 szál gyertyát fújt el éppen, miközben a világ ezen fertályán Adolf Hitler ünnepelte kancellári kinevezését. 25 gyertya volt már a céges szülinapi tortán, amikor Hitler csapatainak kapitulációjával véget ért a második világháború, hogy ezzel minden figyelem a Pacifik háborúra és a japánok legyőzésére összpontosulhasson épp Matsuda feje felett, épp az ő városában, Hiroshimában.
olvass továbbElérhető Európa-szerte a Mazda új dokumentumfilmje, „Az Idő Alakja” a Youtube-on angol felirattal.
olvass továbbOroszországban érthető okokból a benzin üzem volt preferált, mivel a legtöbb helyen olyan hőmérséklet uralkodik, hogy dízel üzemű társaik nem biztos, hogy képesek beindulni. Éppen ezért nem is volt 1947-ig dízel üzemű teherautó Oroszországban.
olvass továbbHalálos szerencsétlenség okozásáért megvádolt, vezetéstől eltiltott huszonhárom éves sofőr balesetezett más nevére bérelt autóval. Az eredmény: roncsolt végtag- és fejsérülések, mesterséges kóma.
olvass továbbSzámba vettem a kompakt kategória összes modelljét az elmúlt napokban. Fontosnak éreztem alaposabban végig gondolni a korábbi tapasztalatokat, mert a Mazda 3 tesztelése alatt, pár napon belül az az érzés fogott el, hogy nem ültem még ennél jobb autóban, nem emlékszem számottevően jobb, vagy akár azonos élményre ebben a méretosztályban.
olvass továbbMinden alkalom jó alkalom az ünneplésre! A Mazda is így gondolja, éppen ezért hozott ki számos modelljéből, így a Mazda6 Sportkombiból is egy egyedi, limitált változatot, amely különleges kiegészítői révén emeli ki a tömegből az autót.
olvass továbbA hidegháború szüleménye volt ez a gépóriás, mely abból a célból készült, hogy rakományát, az RT-23 "Mologyec" interkontinentális ballisztikus rakéta mobil állásból is indítható verzióját, a Celina-2-t, bármely helyre képes legyen leszállítani.
olvass továbbHárom hónap állt a Mazda első elektromos autója, az MX-30 rendelkezésére, hogy meggyőzze a magyar piac elektromos autó-vásárlóit. Úgy tűnik, jól kezdett, hiszen szeptembertől decemberig a Mazda Motor Hungary 153 darab értékesítésének örülhetett, mellyel 8. helyre került az EV-piac eladási versenyében.
olvass továbbMég csak hasonló eset sem történt eddig a sivatagi show történetében
olvass továbbSokan láthattunk már olyan sorozatot különféle televíziós csatornákon, ahol a viszontagságos téli időjárásban a sofőrnek és gépnek eggyé kellett válnia a túlélés és teljesítés érdekében, mert máskülönben könnyen megtörténhetett volna a baj.
olvass továbbMindig különös izgalommal várom a Mazdák tesztelését, mert a kis japán gyártó számomra maga a misztikum. Visszafogott vonalvezetés jellemzi, valamint az ember és a vezetés kiváló harmóniáját teremtik meg olyan módon, ahogyan arra egyetlen márka sem képes. Az MX-30 -ban is hasonló volt a szándék, de a piaci igények nyilvánvalóan gyorsabban közbeszóltak. Teljes harmónia pedig kapkodásból ritkán születik.
olvass továbbKözel egy hónapja került fel az Amazon Prime Video oldalára egy ötrészes dokumentumfilm-sorozat Fernando Alonsóról amelyben az ’Autósport tripla koronájának’ megszerzésre is esélyes kétszeres F1 világbajnok Toyotával közös munkássága is hangsúlyos szerepet kap.
olvass tovább