Felkerült az ’Év Autója’ 2023 szűkített listájára a vadonatúj Toyota bZ4X

  • november 28, 2022

A két évvel ezelőtt, 2021-ben a Yaris városi kisautóval ’Év Autója’ díjat szerző Toyota képviselte idén magát az ’Év Autója’ díjra esélyes 27 modell közül a legtöbb, nem kevesebb mint 4 modellel (sőt, ami azt illeti, a japán autógyártó prémium márkája, a Lexus is ott volt a listán a vadonatúj akkumulátoros elektromos RZ nagyméretű SUV-val)

olvass tovább

Négymotoros hajtáslánc-technológián dolgozik a BMW M GmbH

  • augusztus 26, 2022

A bajor prémiummárka nagyteljesítményű divíziója megkezdte a tisztán elektromos meghajtású prototípus közúti tesztelését, amelynek elsődleges célja az innovatív hajtáslánc- és futómű-technológia viselkedésének, illetve együttműködésének részletekbe menő elemzése

olvass tovább

Valós versenytárs – Lexus NX450h+ F Sport Top

Rendkívül hosszú ideig váratott magára a Lexus azzal, hogy az öntöltő hybrid (full hybrid) mellé a konnektorról is tölthető, úgynevezett plug-in hybriddel megjelenjen. De most megtört a jég és nem is akármennyire, hiszen az új NX sok szempontból komoly előre lépéseket tett abba az irányba, hogy a német márkák mellett a prémium szegmensben valós alternatívát nyújtson.

olvass tovább

Már elérhetők Európában az újrahasznosított PET-palackokból kinyert poliészterrel készült Continental abroncsok

  • július 13, 2022

Az újrahasznosított PET-palackokból kinyert poliésztert tartalmazó Continental abroncsok mostantól minden európai kereskedő számára elérhetőek. A Continental 2022 áprilisában kezdte meg az úgynevezett ContiRe.Tex technológiával készült abroncsok sorozatgyártását, amely teljes mértékben helyettesíti a hagyományos poliésztert az abroncsok vázában. A prémium gumiabroncsgyártó jelenleg három modellt kínál öt méretben, melyek mindegyike újrahasznosított PET-palackokból kinyert poliészterrel készült: a PremiumContact 6-ot, az EcoContact 6-ot és az AllSeasonContact négyévszakos gumiabroncsot.

olvass tovább

Hát most már a Lexusnak is van elektromos, pipa – Lexus UX300e Luxury

Ha Lexus, akkor hybrid, legalábbis ez az általános beidegződés. Most viszont, hogy már szinte minden márka, a tömegtől a prémiumig, megjelent legalább egy, de inkább számos elektromos hajtású modellel, így a Lexus sem tehetett mást. A Toyota/Lexus mindig a saját útját járta, járja, ezt bizonyítja, hogy övék volt az első hybrid, illetve már szériában gyártanak üzemanyagcellás autót is. Az UX300e pedig azért kellett, hogy a világ legnagyobb autógyára ilyen hajtással is fel tudjon mutatni valamit.

olvass tovább