Apukája kedvenc itala lett Krisz első valódi szponzora
Eddig csak Kiss Norbi Kápolnai Macskaárvaháza díszítette virtális versenyautóit.
olvass továbbEddig csak Kiss Norbi Kápolnai Macskaárvaháza díszítette virtális versenyautóit.
olvass továbbÜtközött már kátyúba, és érezte, hogy a rázkódás végigsöpör az autóján? Itt jönnek a képbe a lengéscsillapítók. A felfüggesztési rendszerének ezek a meg nem énekelt hősei csendben küzdenek az ütésekkel és rezgésekkel, és biztosítják a sima, kényelmes utazást és a jármű optimális kezelhetőségét.
olvass tovább1997 óta ismerjük. Talán az egyik legismertebb zöld autó, amely határozottan nem a külsőjével hódított. 2008-ra már az egymillió darabos értékesítést elérte világszere, mára pedig már a kétmilliós eladást súrolja. Hogy miért? Mert az a fajta vágy egyre több emberben megfogalmazódik, hogy a lehető legkisebb környezeti terheléssel közlekedjen. Ebben pedig a Toyota és azon belül a Prius az első.
olvass továbbA moszkvai kisautók története az Opel Kadettől egészen az AZLK-ig
olvass továbbA pickup kategória talán az egyik legérdekesebb szegmens, amely az utakon közlekedik. Klasszikus értelemben ez egy munkaautó, amely egy helyet foglal el a különböző egyéb haszongépjárművekkel, így az Általános Forgalmi Adó is visszaigényelhető az árából. Azáltal viszont, hogy a duplakabinos változatokban 5 személy is utazhat azon vállalkozók is előszeretettel választják, akik soha nem szeretnének a platón semmit szállítani az általános, személyautós csomagokon kívül, terepre pedig véletlenül tévednek csak.
olvass továbbAhogy 2023-ban az utolsó autó is elhagyta a szirmabesenyői Szirmay-Kastély udvarát, mi azonnal elültettük a folytatás magvait, hogy újra és újra átélhessük a múltat idéző gépcsodák parádéját!
olvass továbbAz autózár nyitását számos műszaki hiba akadályozhatja – szerencsére ezek mindegyike az autóban történő károkozás nélkül orvosolható. Cikkünkben bemutatjuk a leggyakrabban előforduló műszaki problémákat és megoldásaikat. Továbbá, összegezzük azokat az ajtónyitási módszereket, amelyekkel egy autósnak sem érdemes próbálkozni.
olvass továbbNem előszőr jár nálunk Mach-E, éppen ezért nem szerettem volna, hogy fölöslegesen ismételjem magam azzal kapcsolatban, hogy mit gondolok az elektromos Mustangról. Mit lehet benne igazán szeretni és mit kevésbé, függetlenül attól, hogy talán a legtöbb pro és kontra érvet ennél az autónál lehet felsorolni. Inkább egyfajta mítosz gyilkos módon a Tesla Y Performance-szal vetettük össze, kényelem, gyorsulás, minőség és ami a legfontosabb, fogyasztás szempontból.
olvass továbbA Ford az elmúlt pár évben alaposan újra gondolta a modellpalettát. A klasszikus Puma nevet formai szempontból kicsit ugyan megcsúfolta azzal, hogy crossoverré alakította, de aki ezen túlteszi magát az egyáltalán nem fog csalódni. A magasított Puma ugyanis egy kiválóan vezethető, remek városi autó lett. 4-5 éves piaci jelenlét után, közvetlenül a modellfrissítés előtti utolsó, limitált szériás modellt próbáltuk ki.
olvass továbbLábatlan és Bajót között halálos tömegszerencsétlenség történt
olvass továbbFurcsa időket élünk. A leggyorsabb Mustang már SUV és nemhogy V8-as blokk nincs benne, de még csak nem is benzin hajtja. A Mach-E elképesztő élményeket és rengeteg egyediséget ad a többi villanyautóhoz képest, de vigyázat, nyomokban Mustangot is tartalmaz!
olvass továbbElsőként Kiss Norbert ötszörös kamionos Európa-bajnok autóversenyző tesztelte a dinamikus, de kényelmes túrahajót.
olvass továbbAlternátor - Ez az az alkatrész az autójában, amely ténylegesen áramot termel a jármű elektromos rendszerének működtetéséhez, miközben a motor jár. Nem arra tervezték, hogy többlet energiát biztosítson külső készülékek számára. Minden autóban van egy. Ez egy kulcsfontosságú alkatrész, amely az akkumulátor töltöttségét és az elektromos rendszerek működését biztosítja. A mindennapi beszélgetésekben jellemzően nem "autóngenerátorként" hivatkozna rá.
olvass továbbNagyon ritka alkalmak egyike, amikor igazán különleges autó jár nálunk. A Ford Bronco egyértelműen ide tartozik. A modell 6. szériája nagyjából 25 év hibernációból támadt fel újra. Dinoszauruszként egy másik világban született újjá, ahol teljesen más szabályok vannak már életben, mint 1996-ban, amikor az Egyesült Államokban a Bronco ezt megelőző szériája kifutott.
olvass továbbAz elmúlt időszakban kezdtem egyre jobban az érezni, hogy szembe megyek az autópályán. Mintha csak én hinném azt egyedül, hogy a jó alakú, szép és dögös autók nem emelt hasmagasságúak és még csak nem is bakancs formájú a sziluettjük. Aztán egy csapásra megjött a válasz a CLE Coupé személyében, amely a C osztály és az E osztály coupé modelljeinek folytatásaként, azokat egybegyúrva jelent meg és biztosított arról, hogy az ízlésemmel nincsen semmi probléma. Csak a világ kezd borzalmas szürke lenni.
olvass továbbA múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre több extrát kínálhattak: erősebbek, kényelmesebbek, sikkesebbek lettek. A Peugeot aztán gondolt egy merészet, és a trenddel dacolva nem hozzátett, hanem elvett egy-egy típusából, méghozzá sok mindent. A sors fintora, hogy ma ezekre emlékezünk vissza a legnagyobb örömmel.
olvass tovább• Villamosított, okos és kényelmes: az Opel Corsa, most először 48 V-os hibrid hajtáslánccal is elérhető • Hibrid előnyök: alacsony CO2 kibocsátás, kis sebességű tisztán elektromos üzem • Jól felszerelt: számos csúcstechnológia, és hibrid-specifikus kijelzők • Stílusos, sikeres kisautó: az Opel márkaarcával, a Vizorral, és új műszerfallal
olvass továbbA tavaly globálisan és Magyarországon is minden idők legsikeresebb évét záró Toyotánál 2024-ben is kitart a lendület: a környezettudatos japán autómárka február végéig 3.198 új autót értékesített hazánkban, így 14,3%-is piaci részesedéssel őrzi első helyét a magyarországi új személyautó és kishaszongépjármű piacon. A világelső autógyártó prémium márkája, a Lexus pedig valósággal szárnyal: a február végéig Magyarországon gazdára találó 274 új modell 67%-os bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest, így a teljes piacon a márka történelmi, 1,5%-os piaci részesedést szerzett (ami egyben ugyancsak rekordszintű, 7,4%-is prémium piaci részesedést jelent).
olvass továbbHa a világ bármely komoly autós szimulátorbajnokságában valaki meglátja az egyik versenyautón a kápolnai Macskaárvaház Alapítvány logóját, akkor ne gondolja, hogy káprázik a szeme.
olvass továbbKínai autók, elektromos autók. Talán ez a két olyan fal, amit a mai világunknak meg kell emésztenie. Amikor az első kínai márkák megjelentek, akkor mindenki kicsit kétkedéssel fogadta őket. A kínai, mint fogalom, kevésbé volt pozitív jelző. Benne volt a gagyi, a nem megfelelő minőség és az olcsó. De volt egy pillanat, amikor elkezdünk azon gondolkodni, hogy ez már nem igaz. Kína hatalmas, megfér ebben az országban és így a fogalom mögött is minden. A nagyra tartott brandek szinte kivétel nélkül részben vagy egészben ott készülnek. És aztán megjelent hazánkban is a BYD.
olvass tovább