Már Európában is gyártja a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos meghajtását a Toyota

  • január 14, 2023

A vadonatúj Toyota Corolla Cross-ban mutatkozott be, majd a nemsokára a márkakereskedésekbe is megérkező, három karosszériaváltozatban (a négyajtós Sedan, az ötajtós Hatchback és a kombi Touring Sports) elérhető modellfrissített Toyota Corolla is megkapta, most pedig már Európában is megkezdődik a gyártása a világ legfejlettebb, ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos meghajtásának, amely egyszerre javítja a járművek teljesítményét és csökkenti széndioxid-kibocsátásukat. A Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) és a Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) összesen 77,5 millió euró értékben ruházott be hét gyártósor korszerűsítésére, hogy alkalmassá tegye őket a világ legfejlettebb hibrid hajtásának gyártására.

olvass tovább

Mi az az ESP és hogyan óvhat meg a balesetektől?

  • január 11, 2023

Ha tapasztalatlan vezetőként egy kisgyerek kiugrik elénk az útra, vagy esőben egy megtermett szarvas száguld át előttünk, akkor csak az égi gondviselésben bízhatunk, hogy elkerüljünk egy komoly balesetet. Ilyenkor ugyanis reflexből rántjuk el a kormányt, ami bizonyos helyzetekben akár végzetes is lehet. Az ESP azonban igazi őrangyalként figyeli minden kormány-mozdulatunkat, és ha szükséges közbeavatkozik. Cikkünkben most megnézzük, hogy mit is takar pontosan az ESP, miért jó, ha be van építve a kocsiba, és hogyan működik. Jöjjenek a részletek!

olvass tovább

Nem csak a zöld rendszámé a világ – Kia Niro Hybrid Platinum

Az új Niro esetében, ha az árlistán lévő sorokat nézzük, akkor a legtöbb modell zöld rendszámmal kerül forgalomba, hiszen elektromos, plug-in hybrid és öntöltő hybrid kivitelben elérhető a típus. Ebből a felsorolásból az első kettő jogosult a környezetbarát rendszám használatára. A mostani tesztünk alanya ugyan ezt a kivételes besorolást nem kaphatja meg, de cserébe lényegesen olcsóbb és számos szempont miatt a legracionálisabb választás.

olvass tovább

2023-24: A közeljövő kapaszkodók nélkül

Az utóbbi években jellemzően kihívásokról szoktunk beszélni, ha a soron következő évekre tekintünk. A jövő viszont most talán sokkal több sötét, előre nem látható eseményt tartalmaz. Az autóipar ennek valahol a tükre, és Mi fogyasztók a mostani események sodrásában még több kérdőjellel találkozunk, mint valaha bármikor.

olvass tovább

A zöldrendszámos változat – Kia Sportage PHEV GT-Line

Harmadik alkalommal is nálunk járt a Kia Sportage, ezúttal a legdrágább és technikai szempontból a legmodernebb változatban. Ez a verzió az úgynevezett plug-in hybrid változat, más szóval konnektoros hibrid. A rövid összefoglalót már az elején muszáj leírnom, reszkessetek egyéb márkák, mert a Kia Sportage ajánlatánál nehéz most jobbat találni.

olvass tovább

Traffipax tűréshatár: megúszható a büntetés, ha gyorsabban hajtunk?

  • december 16, 2022

Rengeteg autós esik bele abba a hibába, hogy tévesen azt hiszi, hogy a megengedett sebességhatár kismértékű átlépése esetén a rendőr nem büntet. De mit mond erről a KRESZ? Valóban létezik egy bizonyos traffipax tűréshatár, amikor megúszhatjuk a többtízezres csekket és a büntetőpontokat? Írásunkban most annak járunk utána, hogy milyen szabályok vonatkoznak a sebesség túllépésre és mire számíthatunk, ha villan a vaku?

olvass tovább

Vagy így, vagy úgy – Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid GLX

Immáron teljes hibrid meghajtással is kapható Magyarország legnépszerűbb autótípusa. Ránézésre kevés, beltartalomban jelentős a különbség a korábban már nálunk járt lágy hibrides meghajtáshoz képest. Vajon megéri az árát és érdemes ezt választani? Többek között erre kerestem a választ a mostani tesztünkben.

olvass tovább

A prémium és a tömegmárkák között – Mazda CX60 Exclusive Line

Rengeteg kihívás és megpróbáltatás után, amely az utóbbi években az autóipart jellemezte, talán fordulatot jelenthet a következő időszak jó pár márka részére. A Mazda láthatóan bizakodó, hiszen új zászlóshajót indít útjának az idei évben a CX-60 személyében. Kezdetben kizárólag plug-in hybrid hajtással kapható, de érkezni fog benzines és dízel erőforrás is, ráadásul utóbbiak 6 hengerrel. Talán a mostani motor az alapkövetelmény része, a következő kettő pedig a prémium szegmens ellen lesz érdekes ütőfegyver?

olvass tovább