A Mazda bemutatja első teljesen öntöltő hibrid modelljét
Az első teljesen öntöltő hibrid hajtáslánc WLTP üzemanyagfogyasztása (kombinált átlag) 4.0-3.8L/100km, károsanyag-kibocsátása: 93-87g/km (a 16” ill. 15” kerékmérettől függően)
olvass továbbAz első teljesen öntöltő hibrid hajtáslánc WLTP üzemanyagfogyasztása (kombinált átlag) 4.0-3.8L/100km, károsanyag-kibocsátása: 93-87g/km (a 16” ill. 15” kerékmérettől függően)
olvass továbbNéha nem is olyan egyszerű a fenti kérdés és jó pár percet elgondolkozunk rajta, hogy vajon aztán melyik ruhadarab illik hozzánk a leginkább. Majd eljön az autóvásárlás ideje és ugyan a színéről hosszasan vagyunk képesek lamentálni, de azon, hogy melyik meghajtással válasszuk, azon sokszor gyorsan túllépünk. Vagy ha nem is így teszünk, akkor kizárólag az abban a pillanatban rendelkezésre álló anyagi lehetőségek alapján döntünk. Pedig ez egy rendkívül fontos kérdés és sokkal személyesebb, mint azt gondolnánk.
olvass továbbA Ford S-Max nem új autó, hiszen a most nálunk járt második generáció 2015 óta fut az utakon. Ennek ellenére rengeteg pozitív tulajdonságát tapasztalhattuk meg újra, egy olyan kihaló félben lévő kategóriának, amely érdemtelenül került a most divatos SUV/crossoverek miatt a háttérbe.
olvass továbbVannak vagy talán voltak olyan hírek, hogy a Jaguar megszünteti a limuzin gyártást és kivonul a limuzin piacról. Egyelőre nem teszi és mennyire jó, hogy így van. A mai európai piacon domináns német presztízs autók valós versenytársát próbáltuk, a Jaguar XF-et.
olvass továbbSébastien Ogier vezeti majd a GR010 HYBRID versenyautót a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) éves kezdő tesztjének keretében a Bahrain International Circuit aszfaltcsíkján november 7-én, egy nappal a 2021-es szezon utolsó versenyét követően
olvass továbbA TOYOTA GAZOO Racing GR010 HYBRID Hypercar versenyautója volt a leggyorsabb a bahreini kettős hétvégi versenyek első szabadedzésén a 2021-es Fia Hosszútávú Világbajnokság (WEC) idei utolsó helyszínén.
olvass továbbSikerült a még csak 14 éves Pál Krisztiánnak, a Keviép RX Fesztiválon a dobogó legtetejére állnia a Swift Hybrid RX Cup kategóriában
olvass továbbGreinbachban második, Kakucs Ringen harmadik helyen végzett a még csak 14 éves Rallycross pilóta Pál Krisztián. Vele beszélgetek a hétvégi RabócsiRingi versenyről.
olvass továbbNem az első alkalom, hogy a KIA 2017-ben megjelent kisméretű crossovere nálunk jár. A mostani apropója, hogy a leszűkített motorkínálat mellett, illetve azon belül, lágy hibrid (mild-hybrid) hajtást kapott. A háromhengeres, ezer köbcentis turbómotor 100 és 120 lóerős változatban kapható. Ebből az erősebbiket segíti a 48V-os akkumulátor, amelyet a csomagtér alatt helyeztek el.
olvass továbbHétvégén ismét felölti Pál Krisztán rallycrossversenyző a tűzállót, és rajthoz áll a Rallycross OB következő futamán, a Kakucs Ringen. Előző Greinbach-i rallycross versenyén Swift Hybrid RX kategóriában második helyezést ért el. Így bizakodva várja a Kakucs Ringi következő versenyt.
olvass továbbA Kia Sorento PHEV valójában a prémium kategóriába sorolható. Talán az egyetlen szempont szerencsére, amely bármelyik másik prémium szegmensben futó járműtől megkülönbözteti, az ára. Néhány év lesz szerintem, ha ilyen ütemben javul minőség és komfort szempontjából a márka és már ott is lesz márkaimage-ben, ahol az Audi, BMW vagy Mercedes.
olvass továbbAz idei nyár egyértelműen a Cupráról szól. Követőink olvashattak már szinte minden típusáról a Porsche konszern legújabb márkájának. A most nálunk járt Leon kombi pedig mondhatni édestestvére a kicsit visszafogottabb Seat Leonnak.
olvass továbbAlig pár nappal azután, hogy részt vehettem a Cupra spanyolországi bemutatóján, amelyről a cikket pár napja lehet olvasni az oldalon, máris a visszafogottabb Seat Leon volánja mögött találtam magam. A szerénység ebben az esetben 41 lóerő különbséget jelent és nagyjából 10% -kal kevesebb pénzkiadást. A forma és a funkció természetesen azonos, így valószínűleg a fő volumen továbbra is Seatból fog érkezni, ha a Leon kerül szóba vásárláskor.
olvass továbbAz Audi új fegyvere amellyel a 2022-es Dakar-ralin indulni fog. A Formula E-ben használt villanymotorok hajtják, amelyet egy kétliteres turbós, a DTM-ben is használt TFSI motor támogat.
olvass továbbSikerre ítélt vállalkozást kezdett a Mercedes 1993-ban, amikor a 190-es utódjaként bemutatta az első C osztály modelljét. Világszinten ez idáig 8,6 millió darab fogyott ebből a típusból, úgy, hogy a most elbúcsúzó MK4 kódjelű elődből 2,5 millió darab került értékesítésre. Nem csoda tehát, hogy minden tudásukat latba vetették, hogy a profitabilitás szempontjából is kiváló modell töretlenül folytassa eddigi pályafutását. De vajon sikerül-e a nagy ellenféllel a BMW 3-sal szemben maradandót alkotni?
olvass továbbA TOYOTA GAZOO Racing tovább bővítette győzelmi lajstromát az új GR010 HYBRID versenyautóval, ugyanis a lenyűgöző Monza 6 órás versenyen a Hypercar csúcskategória élén végzett a 2021-es FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) harmadik fordulóján.
olvass továbbA TOYOTA GAZOO Racing szeretné megtartani 100 százalékos Hypercar mérlegét a 2021-es FIA FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) következő versenyén. A sorozat közel 30 év kihagyás után idén először tér vissza Olaszországba a Monza 6 órás futamra.
olvass továbbFerdinand Porsche, a későbbiekben megalakult Porsche AG alapító atyja fejlesztette ki az első Hybrid négykerekűt, ami 1900-ban került gyártásba. Helyileg az egykori Osztrák–Magyar Monarchi területén található, bécsi székhelyű Lohner-Werke üzemében.
olvass továbbMindenféle férfisoviniszta vagy éppen feminista félre értelmezés ellenére azt kell, hogy állítsam, hogy a nők jelentős többsége és itt elsősorban a nagyvárosokban lakó nőkre gondolok, sokkal inkább szeretne olyan autót használni, amely pici, kényelmes és nem utolsó sorban takarékos. A cél tehát nem az, hogy az előző generációt követő még nagyobb legyen, hanem sokkal inkább az, hogy lehessen vele parkolni, kényelmesen lehessen lavírozni a forgalomban.
olvass továbbA Mercedes CLA Shooting Brake maga a megtestesült jó értelemben vett marketing üzenet. Igyekszem majd minden pontjára kitérni ennek a fantasztikus autónak, de egy dolog biztos, érzelemi és racionális érvek tömkelege összpontosul a kecskeméti születésű autóban.
olvass tovább