Zöldhajtás – Renault Capture E-Tech Plug-in

A Renault modellpaletta legfrissebb zöldülési hulláma három modellt érintett. Korábban a Renault Clio E-Tech verzióját volt szerencsénk tesztelni. A szerencse pedig határozottan nem csak egy kötőszó volt ebben az esetben, mivel kifejezetten szimpatikus volt a filozófia, ahogyan a márka újra gondolta a hybrid technológiát. A Captur esetében még eggyel emelték a tétet és a nagyobb akkumulátorok segítségével plug-in hybrid változatban mutatták be a Capturt.

olvass tovább

Legjobban megfelelni – Renault Clio E-TECH Hybrid 140 R.S. Line

Ha 2020, akkor a járványon kívül az autógyártók másik kihívása – és erről persze hamarabb tudtak, mint az előbbiről – a CO2 kvóta volt. Nem csoda hát, hogy nincs olyan márka, aki ne igyekezne alternatív meghajtással megjelenni. A Renault sem tett másképpen és rögtön 3 típusában mutatott be hybrid erőforrást. Ezek közül a Cliot teszteltük, amely ellentétben a másik két bemutatott modellel, kisebb akkumulátort kapott és ezáltal nem konnektoros hybrid változatban jelent meg. A keresztségben pedig az E-TECH nevet kapta.

olvass tovább

Hybrid is, dízel is – Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV ST-Line X M6

Kicsit sikerhajhász címet próbáltam adni a Kugáról szóló cikkemnek, mert biztos vagyok benne, hogy minimum egy-két környezetvédő már csak azért fogja tovább olvasni a soraimat, mert a gonosz megtestesítőjét, a dízelt, egy cikkben mertem említeni az Isteni csodával, amely minimum a Föld nevű bolygó, de egyes források szerint a teljes Univerzum megmentéséért jött létre, a hybriddel. Talán azért teszem mindezt, mert roppant bátor vagyok, amelyet például az is bizonyít, hogy nem hordok maszkot, ha egyedül utazom egy kocsiban (sőt, még a párom társaságában sem).

olvass tovább

A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV

Számomra a kis kategóriában mindig a Jazz jelentette az etalont. Emlékszem rá, hogy egyszer egy nagy autókereskedő cég műszaki igazgatója azt mesélte nekem, hogy azért nem szereti a Jazzt, mert annyira kevés a meghibásodás ezzel a típussal, hogy ha minden kocsi ilyen lenne, be lehetne zárni a szervízt. Csak olaj és fékbetét cseréből nem lehet megélni, tette hozzá. Nem akarok az adott úriember tapasztalataival vitatkozni, biztos van ellenpélda, de valahogy ennél a beszélgetésnél értettem meg igazán, hogy a Jazz magasabb listaára csupán egy adat és sok-sok más szempontot is figyelembe kell venni, ha autót választunk.

olvass tovább

Felmenők génjei – Jeep Renegade 4xe – Plug-in Hybrid

A múlt hét óta az egyik kedvenc kompakt méretű SUV-m a Compass. Rengeteget fejlődött minőségi szempontból és megtaláltam benne azokat a pontokat, amelyektől nem csak egy kicsi Cherokee -ként kezeltem. De a trón legfelső fokáról nagyon gyorsan hátra szorult legalább egy helyezést, miután közelebbi ismeretséget sikerült kötnöm a márkatárssal, a közös alapokon nyugvó Jeep Renegade-del. Annak ellenére, hogy tartottam a vicces-mókás dobozforma autótól, a végére örök barátság született közöttünk.

olvass tovább

Irányt mutat – Jeep Compass 4xe Plug-in Hybrid (PHEV)

Pár ével ezelőtt elképzelhetetlen lett volna, hogy egy Jeep elektromos hajtást kapjon. Nagy motortérfogat, macho férfias megjelenés, amelyhez nem passzolt volna egy cingár hangú 1,3 literes benzines erőforrás és egy halkan, szinte némán zümmögő villanymotor kettőse. Hát ez is egy olyan dolog, ami változik. Lassan egy éve jelent meg ugyanis a két kompakt méretű terepjáró, a Compass és a Renegade plug-in hybrid változata, melyeket egymást követő héten teszteltünk.

olvass tovább

KIA Niro PHEV egy igazán praktikus jármű

Ha olyan autót keresünk, amely divatos, megbízható, olcsó fenntartású, modern technikát rejt magában, zöld rendszámot kaphat, hosszú útra is elindulhatunk vele, mert nem vagyunk kitéve annak, hogy találunk-e elektromos töltőt és mindamellett kényelmes családi autó, amelynek az ára is elérhető, akkor nem sok autó közül választhatunk. Az egyik lehetséges megoldás a Niro Plug-in.

olvass tovább

Ötöst az ötösnek! – BMW 530e

2020-ban megszokhattuk, hogy az osztályzatokat online fórumokon adják, így gondolom senkit nem lep meg, hogy a Krétában javaslom, hogy a BMW a következő tárgyakból kapjon ötös osztályzatot: dizájn, kényelem, technika, presztízs. Egyedül a meghajtásra nem adnék maximális osztályzatot, de ezt be lehet tudni annak, hogy a napi autóhasználati szokásaim nem ideálisak egy plug-in hibridhez.

olvass tovább