Az élmény továbbra sem Mini – Mini Cooper S

Telnek az évek, és sorra jönnek ki az újabb Mini generációk. Jelenleg a negyediknél tartunk, és ha az elektromosítás így folytatódik, lehet, hogy benzines Mini már másik karosszériával nem is lesz többé. Legalábbis a BMW jelenlegi elképzelése szerint 2030-ra teljesen elektromossá válik a márka, így ez nagyon is benne van a pakliban. Ebből már sejthető, hogy a mostani tesztünk alanya egy benzines Mini, abból is az erősebb kivitel.

olvass tovább

Élmény bármikor – BMW 440i xDrive Coupé

Szinte hihetetlen, mintha most történt volna, hogy nálunk járt a négyes széria második generációja. Pedig nem most volt, ennek már kicsit több, mint három éve. Az akkor még rendkívül szokatlan, mostanra már szinte megszokottá vált. A feltűnő hűtőmaszk a hétköznapok része lett. Eljött az idő, hogy modellfrissítésen essen át a négyes coupé.

olvass tovább

Talán a legjobb Suzuki motor – Suzuki GSX-S1000GX

Bátor kijelentéssel címeztem a most tesztelt GSX-S1000GX leírását. Természetesen a megállapítás rendkívül szubjektív. Az viszont biztos, hogy a jelenleg legnépszerűbb kategóriát, a túra-endúrók képességét egyesíti a sportmotorokéval. A Suzuki az utcai motorok kategóriájába teszi, de az egészen biztos, hogy jóval messzebb tudunk menni ezzel a vassal, mint az utca. A túrázást igazi szenvedéllyé teszi azzal a fűszerrel, amit hozzáadtak.

olvass tovább

Jó koncepció lehetne – Ford Tourneo Courier Active

A kisáruszállító alapjára épített családi autók piaca nem új. Számos példa van ilyen modellre, különböző márkáknál. A Ford esetében ez különösen igaz, hiszen a Volkswagen Caddyre épülő Connect is járt már nálunk. A most tesztelt Courier az egy mérettel kisebb méretosztályban indul, így ebben az esetben a szállítható személyek száma 5 fő.

olvass tovább

Újonc barát sportmotor – Honda CBR650R

A CBR szériát a Honda 1983-ban mutatta be. A megnevezésben szereplő R a sport célú felhasználásra utal. A modellpaletta ezen belül rendkívül színes és változatos volt, hiszen az egyhengeres változatokon kívül, találkozunk soros kéthengeres és soros négyhengeres motorokkal is a kínálatban. A lökettérfogat pedig 125 cm3 -től, egészen 1100 cm3-ig terjed. A most nálunk járt 650R ezek alapján egy középutas változat.

olvass tovább

Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue

A pick-up kategória megkérdőjelezhetetlen bajnoka a Ranger Európában. A csúcsváltozat a Raptor, amely csak formavilágában pick-up, de kivitelében és funkciójában kevésbé arra a célra született, amire ránézésre gondolnánk. A most nálunk járt Wildtrak kivitel viszont ízig-vérig erre született, miközben motorikus képességeiben alig marad el a csúcskiviteltől. Ez a változat járt most nálunk.

olvass tovább

Végre megérkezett a helyére – Volkswagen ID. 7 Pro

Most már lassan 5 éve, 2019 szeptemberében jelentette be a Volkswagen az első, tisztán elektromos meghajtásra fejlesztett járművét, az ID. 3-at. A bejelentést követően még több, mint egy évet kellett várni, hogy a sorozatgyártás elinduljon és szerintem egészen az ID. 7-ig, azaz mostanáig pedig arra, hogy a márkához méltó, kiváló elektromos autó kerüljön piacra a konszerntől.

olvass tovább

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55

Nem először jár nálunk az Audi elektromos zászlóshajója a Q8 e-tron. A mostani találkozás legfőbb apropója, hogy kipróbáltuk a virtuális külső tükrökkel is felszerelt változatot, ugyanis az Audi MOONCITY-ben tartott technológia bemutatóján szóba került a kamerás tükör. Felvetődött, hogy más típusok kamerás tükörrel szerelt modelljeit már teszteltük és azoknál inkább nehézségeket okoz a tolatás, mint előrelépést. Az Audi esetében megnéznénk, hogy milyen egy utánfutóval tolatni ezzel a technikai megoldással. Így ez úton is külön köszönet az Audi márkaigazgatójának, Zakariás Fruzsinának, aki egyből felajánlotta a tesztelési lehetőségét egy ilyen felszereltségű modellnek.

olvass tovább

MZ/X azaz Üzenet a jövőből – Toyota BZ4X

A Toyota első elektromos járműve, mint ahogy az most japánban divatos, egy kódot kapott névként. Valahogy a Mézga család jutott az eszembe erről, hiszen Köbüki azaz MZ/X is a jövőben anagrammával jelölte a nevét. Hasonló a helyzet a Toyota esetében, hiszen a BZ a beyond zeroból (nullán túli) jön, a 4 a méretre utal, az X pedig ez esetben nem a kincset jelöli, hanem azt, hogy egy SUV-ról van szó.

olvass tovább

Keserédes mementó – Audi TT RS

Ha lehet valamire mondani, hogy különleges alkalom, akkor ez a mostani tesztünkre biztosan igaz. Az Audi TT legalább annyira magyar, mint amennyire német. A típus, amelyet a győri Audi kezdett gyártani 25 évvel ezelőtt és amely stílust teremtett egyedi formájával és különleges megjelenésével. A mostani új autó tesztünk másik különlegessége, hogy mire ezeket a sorokat olvassák, sajnos az Audi új autó árlistáján ez modell már nem fog szerepelni.

olvass tovább