50 ország, 50 versenyző, egy cél!
A Széchenyi István Egyetem versenyzője, Franciaországban először versenyzett OK Junior kategóriában.
olvass továbbA Széchenyi István Egyetem versenyzője, Franciaországban először versenyzett OK Junior kategóriában.
olvass továbbSok nehézség ellenére is elődöntőben a franciaországi Európa-bajnokságon!
olvass továbbA spanyol szezonnyitó nehézségei után nagy reményekkel vág neki a folytatásnak a fiatal feltörekvő tehetség,
olvass továbbGender Tamás Junior 2024.04.10-13. között Franciaországban, Champions of the Future (RGMMC) bajnokság keretein belül, Val d'Argenton-ban a Circuit de karting du Val d'Argenton-on versenyez.
olvass továbbExtrém körülmények és brutális teljesítmény a cremonai második fordulóban!
olvass továbbAz Európában évek óta 99%-ban elektrifikált autókat értékesítő Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett autója, az RZ 450e nyerte az Év Zöld Autója díjat a francia Grand Prix Auto Moto versenyen. Az első tisztán elektromos Lexus dedikált platformra épül, optimalizált vezetési élményt és energiahatékonyságot kínálva. A Lexus RZ-t jellegzetes futurisztikus formavilága és a luxus legmagasabb szintjét képviselő utastere, valamint a kimagasló energiahatékonyság és különleges vezetési élmény kiemeli az elektromos autók mezőnyéből.
olvass továbbEgyesült Államok, Kanada, Németország, Dubai, Románia, Franciaország. Csak néhány állam azok közül, ahol évek óta rendszeresítve van a rendőri egységek jármű flottájában a Can-Am Spyder nevű háromkerekű, 1300 köbcentis, bivalyerős Rotax motorral hajtott, különleges jármű.
olvass továbbA 2023-as év autója, mint arról korábban beszámoltunk, a Jeep Avenger. Biztosan nem illendő ezzel a kijelentéssel kezdeni egy Peugeot tesztet, de azt hiszem senki nem fog haragudni érte, hiszen az új, típusfrissítésen átesett Peugeot 2008 ugyanattól a szülőtől származik, méghozzá a Stellantis Csoporttól. Ezek után gondolom nem lepődik meg azon senki, hogy műszaki alapjaiban lényegében megegyezik a Jeeppel. Persze ezt, ha nem mondom, senki észre nem veszi, hiszen a francia és az amerikai stílust minimum egy óceán választja el egymástól.
olvass továbbTöbb mint tíz évnek kellett eltelnie, hogy az FIA WEC hosszútávú világbajnokság saját, hivatalos videojátékot kapjon. A várakozás 2024 elején véget ér: a Motorsport Games ekkor mutatja be a Le Mans Ultimate szimulátort. A vezethető autók közül természetesen a Peugeot 9X8 sem hiányozhat – sőt, a különleges francia konstrukció volt az első Hypercar, amelyet a játék fejlesztéséért felelős Studio 397 dizájnerei életre keltettek a virtuális világban.
olvass továbbÚgy gondolom eljutott mára az autógyártás oda, hogy olyasmi, hogy rossz autó, nem létezik. Stílusok vannak, hovatartozás és önkifejezés. Lehet ragaszkodni a német autógyártók által kínált termékekhez, de azt nem hiszem, hogy a ragaszkodás minden esetben jó döntés. Az, ami megbízható volt 20-30 évvel ezelőtt, az egyáltalán nem biztos, hogy az is maradt. A stílus viszont valami olyan különös dolog, amely nem minden ország, népcsoport sajátja. A francia stílus pedig örökké francia marad. Utóbbinak az esszenciája a DS7.
olvass továbbA 203-as széria volt az oroszlános gyártó háború utáni első új modellje
olvass továbbSzámos előnye van annak, ha egy autógyártó a robusztusság érdekében túlfejleszti egyes típusait. A legendásan elnyűhetetlen Peugeot 505 ügyfelek százezreinek az életét változtatta meg, az azonban kevésbé ismert tény, hogy egy ikonikus sportautó is ennek a francia mindenesnek köszönhette a születését.
olvass tovább• 2024-től minden új DS modell 100%-ban elektromos lesz. • Az új, zéró emissziós éra első modelljének fejlesztése most fejeződik be Franciaországban, gyártása Olaszországban, Melfiben történik majd. • Az újdonság az STLA M platform 100 %-ban elektromos változatára épül több, mint 700 km-es autonómiával
olvass továbbAz év első napjaiban leleplezett Peugeot Inception tanulmányautó egy izgalmas, új világot vetített előre. A jövő azonban határtalan, így egy független dizájner a francia koncepciójárműből ihletet merítve még tovább tekintett egy-két évtizeddel.
olvass tovább• A szavazatok 34%-át begyűjtő, „posztapokaliptikus” Dax Furiosa diadalmaskodott az idei, immár negyedik Honda Customs motorépítő versenyen • A második helyet a Németországban alkotott, roppant elegáns Manjushage, a harmadikat pedig a Franciaországban megálmodott, sokszínű Tokyo szerezte meg • Idén 7 európai ország 7 különleges minimotorja fogadta a Honda Customs honlap látogatóit. Ezek a gépek egytől egyig fiatal művészek és a Honda együttműködéséből születtek • A www.hondacustoms.com több mint 21 000 látogatót vonzott idén nyáron, ami 41%-os növekedést jelent a tavalyi évhez mérten
olvass továbbA Peugeot Type 3 volt a márka első kiforrottnak tekinthető típusa; a könnyű szerkezet autótörténeti jelentőségéhez kétség sem férhet. Hatványozottan igaz ez a huszonötös alvázszámú modellre, amely a sors furcsa szeszélye folytán egy egész nemzet autóiparát alapozta meg.
olvass továbbAz Alpine A110 vezetése valóban egy felejthetetlen élmény. Miközben egyre jobban szerelmes lettem a kis francia sportautóba, annál jobban az a körülmény foglalkoztatott, hogy miként fogom tudni átadni ezt a tapasztalatot, amely a puszta tényadatokból átcsap az emócióba és a szubjektivitásba. Bízom benne, hogy azt az érzelmi orgazmust, amelyet a csattogó, durrogó, dörgő 1,8 literes blokk és annak vezérlése képes okozni, megfelelően át fog jönni az írott sorokon.
olvass továbbA zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológia vezető fejlesztője, a korábban 5700 a környezetbarát meghajtással kapcsolatos szabadalmat ingyenesen megosztó Toyota globális kínálatában már most szerepel hidrogénüzemű személyautó (Mirai néven, amely japánul jövőt jelent), kis- és nagyteherautó, busz, targonca, hajó és vonat is.
olvass továbbKüzdelmes hétvégéje volt Hideg Ádámnak a WSK Super Master Series második futamán az olaszországi Franciacortában. A beállítások jól működtek, ám a versenymotorokkal folyamatosan peche volt. A HUMDA Academy versenyzőjének így inkább a védekezésre kellett koncentrálnia, amit tökéletesen oldott meg és még a nehézségek ellenére is beverekedte magát az OK kategória döntőjébe.
olvass továbbSok szempontból fontos hétvége áll Hideg Ádám előtt, aki a WSK Super Master Series második futamán áll rajthoz az olaszországi Franciacortában. A HUMDA Academy 15 éves, OK versenyzője tavaly ezen a pályán kétszer is jól szerepelt, ráadásul idén októberben itt rendezik az FIA világbajnokságot, ami előtt minden tapasztalat hasznos lehet.
olvass tovább