Státusz - Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé Mild hybrid

Mindenképpen érdekes, hogy a nagy kategóriás cupé szegmenst nem a Mercedes alapította, hiszen jellemzően ettől a márkától szoktuk meg azt, hogy új irányokat indít. A bajor versenytárshoz képest 7 évvel később, 2015-ben jelent meg a GLE Coupé. A kategóriában, amely valójában a hivalkodásról szól, két fontos dologra kell odafigyelni. A teljesítményre, hogy a tank méretű járművek gyorsan haladjanak és természetesen a formára, hogy a tankok sportautónak tűnjenek. Bár nem volt a Mercedes az első, de 2023-ra kimondható, hogy minden hátrányt ledolgozott, sőt.

olvass tovább

ÚJ KORSZAKBA LÉP A RANGE ROVER: MEGKEZDŐDÖTT A RANGE ROVER ELECTRIC PROTOTÍPUSÁNAK TESZTELÉSI FÁZISA, ÉS EZZEL MEGNYÍLT A VÁRÓLISTA A MODELLRE

  • december 17, 2023

 Az új Range Rover Electric fejlesztése, amelyhez kapcsolódóan minden eddigi típusánál több szabadalmat jegyeztetett be a Range Rover, belépett a tesztelés fázisába. Ennek során a prototípusoknak minden idők egyik legszigorúbb, legaprólékosabb validálási programján kell helyt állniuk a szélsőséges hőmérsékleti viszonyoktól kezdve az összes elképzelhető időjárási és terepkörülményekig, beleértve az akár 850 mm-es gázlómélység ellenőrzését  A mérnökök feladata, hogy minden idők legcsendesebb, legkifinomultabb Range Rover modelljét alkossák meg. Ezt támogatja az egyedülálló, aktív menetzaj-csillapítás, az egyedi hangdizájn, valamint az elektromos architektúrából adódó utaskomfort, amelyek együtt meghitt, pihentető, prémium utazási élményt kínálnak  Az akkumulátorokat és az elektromos hajtómodulokat (EDU) a JLR új elektromos hajtásláncokat gyártó központjában, az egyesült királyságbeli Wolverhamptonban fogják összeszerelni  A rugalmas, moduláris, hosszmotoros architektúrára (MLA) épülő Range Rover Electric a jelenleg is forgalmazott mild hybrid és plug-in elektromos hybrid Range Rover típusokkal együtt készül majd az Egyesült Királyságban, a vállalat solihulli üzemében, ahol 70 millió angol font értékű beruházással egy új alvázgyártó üzemet hoz létre a gyár

olvass tovább

Tovább emeli a szintet – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid Tekna+

A Qashqai divatot teremtett. Amikor 2006-ban megjelent az európai piacon a Nissan ezzel a típussal, még nem tudhattuk, hogy pár év, és mindenki csak azt fogja mondani – crossovert akarok! Hogy mennyire tudható be ez a mánia a Nissannak? Hát szerintem nagyon. A magasra épített autók divatját ugyanis ez a forma alapvetően meghatározta és beégett mindenki agysejtjeibe. Lehet szeretni, vagy nem szeretni ezt a kategóriát, de már megkerülni lehetetlen.

olvass tovább

Hybrid kisokos

A környezetvédelem, a modern autózás a mai napon már elképzelhetetlen enélkül a fogalom nélkül: hybrid. Gyakorlatilag mindegyik autógyártó rendelkezik ilyen típusú meghajtással. De olyan ez, mint amikor hűtőszekrényt vásárolunk. Tisztába kell lenni néhány fontos különbséggel, különben rosszat, azaz nem a nekünk megfelelőt választjuk. Nem szeretnék mély technikai elemzésbe bocsátkozni, hiszen nincs is ennek nagyon értelme. A legfontosabb, hogy a leglényegesebb fogalmakkal tisztában legyünk.

olvass tovább

Következő szint – Mercedes C 220 d Mild hybrid

Sikerre ítélt vállalkozást kezdett a Mercedes 1993-ban, amikor a 190-es utódjaként bemutatta az első C osztály modelljét. Világszinten ez idáig 8,6 millió darab fogyott ebből a típusból, úgy, hogy a most elbúcsúzó MK4 kódjelű elődből 2,5 millió darab került értékesítésre. Nem csoda tehát, hogy minden tudásukat latba vetették, hogy a profitabilitás szempontjából is kiváló modell töretlenül folytassa eddigi pályafutását. De vajon sikerül-e a nagy ellenféllel a BMW 3-sal szemben maradandót alkotni?

olvass tovább

Hybrid is, dízel is – Ford Kuga 2.0 EcoBlue mHEV ST-Line X M6

Kicsit sikerhajhász címet próbáltam adni a Kugáról szóló cikkemnek, mert biztos vagyok benne, hogy minimum egy-két környezetvédő már csak azért fogja tovább olvasni a soraimat, mert a gonosz megtestesítőjét, a dízelt, egy cikkben mertem említeni az Isteni csodával, amely minimum a Föld nevű bolygó, de egyes források szerint a teljes Univerzum megmentéséért jött létre, a hybriddel. Talán azért teszem mindezt, mert roppant bátor vagyok, amelyet például az is bizonyít, hogy nem hordok maszkot, ha egyedül utazom egy kocsiban (sőt, még a párom társaságában sem).

olvass tovább

Szerepek – Suzuki Ignis 1,2 Hybrid GLX

Lenyom, leszorít, bemutat. Letol, lesajnál, semmibe vesz. Miért kapom mindezt, hiszen ugyanaz vagyok, aki tegnap még a Maseratival ment a belső sávban 140-nel. Most is ezzel a tempóval haladok és ugyanúgy előzöm a lassabbat, aki 100-zal vánszorog az M7 bevezető szakaszán. De miért?

olvass tovább