Három henger, két ütem, és egy közel gyári pöfögő – 1981 Wartburg 353W + VIDEÓ
A „Kocka Wartburg” a szocialista időszak egyik legnépszerűbb autója volt, amin közel 30 év alatt alig változtattak
olvass továbbA „Kocka Wartburg” a szocialista időszak egyik legnépszerűbb autója volt, amin közel 30 év alatt alig változtattak
olvass továbbA Flottaman jóvoltából a Jaguar F-Pace vendégeskedett nálunk. A legbrutálisabb Jaguar vezetésekor az első kérdés, ami felmerült bennünk, hogy eddig miért nem? Az elmúlt pár év egyik legkomolyabb vezetési és autózási élményét nyújtó SUV méltatlan módon háttérbe van sorolva, BMW-kel, Mercedesekkel szemben. Aki viszont ezt az autót kipróbálja nem lesz kétsége afelől, hogy ez ugyanaz a liga, ugyanaz a luxus és képesség.
olvass továbbA Kona szerintem az ideális városi crossover. Pont annyira nagy, hogy kényelmesen el lehessen szállítani benne a családot, de nem annyira, hogy ne lehetne vele kényelmesen parkolni. A külső vonalai, az össze-vissza pakolt fényszórói, kusza vonalai nagyon szerethetővé és egyedivé teszik. Ha tetszik, ha nem, unalmasnak semmiképpen nem lehet nevezni. Hogy ebből sportkocsi is készül, az egy érdekes piaci rés kitöltése. De volt-e egyáltalán ilyen rés?
olvass továbbEz a Lada 21061-es limuzin nem csak, hogy OT, de FIVA minősítéssel is rendelkezik!
olvass továbbAz elmúlt napokban a Suzuki Across vendégeskedett nálunk, amely modell gyakorlatilag megegyezik a Toyota RAV4 plug-in hybrid modelljével. Egyetlen felszereltségi szint, egyetlen modell, amely a Toyota jól felszerelt Suzuki párja kereken 20 millió forintért. Így a mai, rendhagyó tesztben a rebranding lesz a fő téma.
olvass továbbA második generációs Dustert 2017-ben került piacra, így elérkezett az ideje, hogy modellfrissítésen essen át az autó. Első ránézésre alig láthatunk különbséget, de a 2020-as évek színvonalára mindenképpen felhúzták az autót, amihez valóban keveset kellett hozzátenni. LED-es nappali menetfényt, komolyabb és mutatósabb központi kijelzőt kapott, de ami a legfontosabb, hogy továbbra is verhetetlen áron kínálja ezt a típust a márka. A Duster egy remek autó maradt és nem csak az ára miatt gondolom így, hanem azért, mert a vezetési élménye megfelelő.
olvass továbbMindig is azt gondoltam, hogy aki a Subaru márkát választja, az szereti az autózást. Nem a külsőségek érdeklik, hanem egy olyan autózási élményt választ, amelyet vagy nagyon kevés, vagy talán egyetlen más márka sem képes nyújtani. Vannak általános ismérvek, amelyekkel a Subaru mindig is rendelkezett. A legismertebb ilyen az összkerékhajtás, de azért ennél az Outback jóval-jóval több.
olvass továbbA gyárlátogatás általában különös élményt jelent mindenki számára. Bepillantást nyerni egy általunk imádott termék – AZ AUTÓ – elkészítésének folyamatába, tovább fokozza ezt a varázslatot. A Ford jóvoltából viszont ez a mostani esemény örök, felejthetetlen élménnyé változott.
olvass továbbMostanában senki nem vádolhatja a Toyotát, hogy unalmas autókat gyárt. Azzal sem, hogy ne akarna minden szegmensben ott lenni. Sőt, ha lehet, akkor a világ legnagyobb autógyártója minden szegmensben több autóval is jelen kíván lenni. De valahogyan a kiskategóriában, a növekvő SUV igény ellenére nem volt még semmi, amit le tudtak volna emelni a polcról. Hát most már végre van!
olvass továbbAz 1950-es évek folyamán az amerikai gyártók olyan autókat terveztek, melyek formaterve űrsiklókra emlékeztetett. Közéjük tartozik ez a gyönyörű ’57-es Buick Special is!
olvass továbbÍzig vérig Britt versenyautó, ami a szigetország autógyártását jellemzően megosztó formavilággal látott napvilágot. De mint szokták mondani, ne a külső alapján ítélj... Küzdött eleget a sikerért.
olvass továbbNem kicsit hasonlít a legendás F40-es Ferrarira, de nincs is ezzel baj, mert ami jó volt, azt mindig megpróbálták lemásolni, vagy valami hasonlóan jót alkotni. A Venturi sem lőtt félre!
olvass továbbNagyon régóta vártam a Dacia Spring tesztet, ami a mai napon az egyik, vagy talán a legolcsóbb elektromos autó. A tavalyi bemutatást követően az összes kvóta elfogyott, amelyet Magyarország kapott a Renault/Dacia formajegyeket hordozó kicsi elektromos autóból. Látatlanban, csak az ár és a specifikáció alapján! Megérte?
olvass továbbAhogyan az várható volt a 2022-es évben a sajtóbemutatók többsége valamelyik új elektromos gépjárműről szól. Az EQB is egy ilyen Mercedes, de azért egy kicsit mégis más. A Mercedes EQB ugyanis az első elektromos autó, amely teljes mértékben Magyarországon készül.
olvass továbbMondhatni, a Japán Hummer. Azért is hasonlít a külseje a H1-esre, mert katonai vonalon a legtöbb kategóriában hasonló a csapásvonal, formaterv tekintetében. Alapvetően katonai célokra fejlesztett jármű, de ennek is, mint a Hummernek, létezik polgári változata.
olvass továbbNagy hasonlóságot mutat a filmsztár DeLoreanel, de nem koppintásról van szó, mivelhogy az SV-1-et már akkor gyártották amikor a másik még elméletben sem létezett. Története viszont nem olyan fényes.
olvass továbbA négyes gran coupé második generációja járt nálunk, amely minden szempontból nagyobb lett az elődjénél. A kétliteres, 190 lóerős dízel nem divatos erőforrás mostanában, de ha valaki szembe mer menni a mainstreammel, bevállalja, hogy félinformációkból összerakott állítások kereszttüzébe áll, az élete egyik legjobb döntését fogja meghozni. Ezt az autót ugyanis csak szeretni lehet.
olvass továbbAz Arkana E-Tech minden szempontból sikerre van ítélve. A mai divatnak megfelelően SUV, de egyben kupé és ráadásul hybrid. Kifelejtettem valamit? Igen, mégpedig azt, hogy jó vezetni, ráadásul baromi keveset fogyaszt.
olvass továbbHétfőn a vadonatúj Honda HR-V hivatalos sajtóbemutatóján jártunk. Az eddig is tágas belső teret immáron egy külső megjelenésében is nagyautós, bár hosszában a kifutó szériával azonos méretű karosszéria fogja közre. Az új HR-V mostantól kizárólag hibrid változatban kapható.
olvass továbbHa nem az hajt az autóválasztás során, hogy a presztízst hajszolod, hanem az a cél, hogy csak azért költs többet egy autóra, mert a környezeted, vagy a megszokásaid ezt diktálják, akkor a Suzuki Swift egy tökéletes választás.
olvass tovább