A határon túl - Cupra Tavascan Extreme E Concept
Formula E után elektromos terepverseny? Igen, ez az Extreme E! A Cupra jól odatette magát erre a versenysorozatra, mind műszakilag, mind megjelenésben.
olvass továbbFormula E után elektromos terepverseny? Igen, ez az Extreme E! A Cupra jól odatette magát erre a versenysorozatra, mind műszakilag, mind megjelenésben.
olvass továbbA Mercedes az új C osztállyal újra értelmezte a középkategóriát. Ezzel Mi vásárlók egyértelműen jól jártunk, a versenytársak pedig pont ennyivel jártak rosszabbul. Ebben a szegmensben vitathatatlan módon a legjobb autót kínálja. Talán az egyetlen probléma, hogy meg is kéri az árát. Nem csoda, hiszen a műszaki tartalom mellé kivételesen szép formavilág és a legmodernebb technológiai eszközök járnak.
olvass továbbA két egymást követő héten nálunk járt Caddy Maxi közös alapokon nyugszik és a céljuk is azonos. A család igények kiszolgálása. A cél azonos, de a mód, ahogyan ezt teszik, mégis más. A VW platform startégiája révén számos autótípus kerül azonos alapokra, de a mostani példa mutatja, hogy ezen belül is lehet komoly különbségeket teremteni. A jól ismert Caddynek szinte végtelen arcát ismerhetjük, lássuk milyen ez a kettő.
olvass továbbSzereted a márkát, de ki szeretnél tűnni? Jó az Alpina is, de még egyedibbre vágysz? Akkor ez lesz a te autód... Csak nem veheted meg, mivel múzeumban áll az egyetlen példány.
olvass továbbOpel hallatán nem feltétlenül a sportosság jut eszünkbe, pedig a múltban voltak próbálkozások ezen a téren, és nem is eredménytelenül. Csupán az igény maradt el sajnos, aminek következtében nem is igazán volt erőltetve ez az irány.
olvass továbbSok fordulat történt 1989-ben. Nagy valószínűséggel a Toyota háza táján, Japánban, abban az időben nem a vasfüggöny leomlásával voltak a leginkább elfoglalva, hanem egy korszakalkotó típus sok éves fejlesztését követően annak bevezetésével. Egészen pontosan 6 évig tartott a fejlesztése a Lexus LS -nek, és a hosszú időszak nem most fog először szerepelni a cikkben.
olvass továbbA pszichológusok a címben szereplő képpel szokták jellemzően leírni a Freudi képletet a személyiség három fő összetevőjéről. Mivel véletlenségből, de talán nem is abból, ez ugyanúgy a haladásról szól, még inkább úgy éreztem, hogy ilyen szempontból kell megközelítenek a VW elektromos járműveit, így az ID. 4-et is. Freud szerint az Id, az Ego és Superego a három egymástól elválaszthatatlan alkotója személyiségünknek.
olvass továbbKényelem és komoly terepjáró képesség? Ez nem igazán fért össze akkoriban, de a Moszkvics-410N ezt tudta!
olvass továbbMindösszesen 32 kilogrammot nyomot a motorizált utazóbőrönd. Ennél kisebb már nem is nagyon lehetett volna. Egyik kéz a zsebben, másikban pedig a mobilitás záloga. Ez volt a bőrönd autó koncepciója.
olvass továbbA Mercedes kategóriát teremt számos esetben. Így történt ez 2004-ben, amikor az elnyújtott 4 ajtós karosszériát kupénak keresztelte a márka, ezzel számos tradíciót felrúgott és teremtett valami újat, amit azóta mindenki csak másolni tud. Az elegancia a siker forrása és ezt bizonyítja a 3. generáció frissített változata, amely egy valóban csodálatos dízel motorral felszerelt kivitelben járt nálunk.
olvass továbbNéha nem is olyan egyszerű a fenti kérdés és jó pár percet elgondolkozunk rajta, hogy vajon aztán melyik ruhadarab illik hozzánk a leginkább. Majd eljön az autóvásárlás ideje és ugyan a színéről hosszasan vagyunk képesek lamentálni, de azon, hogy melyik meghajtással válasszuk, azon sokszor gyorsan túllépünk. Vagy ha nem is így teszünk, akkor kizárólag az abban a pillanatban rendelkezésre álló anyagi lehetőségek alapján döntünk. Pedig ez egy rendkívül fontos kérdés és sokkal személyesebb, mint azt gondolnánk.
olvass továbbAz olasz gyártó akarva, akaratlanul sem tudott soha ronda, vagy teljesen életképtelen járművet alkotni. Mindig adott valami pluszt, amitől több lett mint a versenytársai. A Boomerang hűen tükrözi ezt.
olvass továbbRengeteg dolog van, amire azt mondhatjuk, hogy igazán jellegzetesen Olasz. De semmi sincs, ami gyönyörűbb szimbóluma mindennek a szónak, mint az Alfa Romeo. Ezen belül pedig a Giulia QV, a négylevelű lóherével megjelölt változat, amely a legnemesebb mindegyik közül. Vad, gyönyörű, vágyakat rejtő és azokat teljesítő csodálatos szerkezet. Amiről mesélsz, amire mindenki kíváncsi és ami sokkal-sokkal több annál, mint egy egyszerű autó. Szerelem és szenvedély.
olvass továbbPár hete különleges autóbemutatón vehettünk részt. A korábban már képek formájában bemutatott vadonatúj iX bemutatóján jártunk. Mivel a képek önmagukban nem feltétlenül adják vissza, hogy milyen különlegességről van szó, fontosnak tarottam, hogy pár szóban összefoglaljam, hogy mit is tud a BMW vadonatúj elektromos járműve. A szokatlan forma ugyanis a látottak és tapasztaltak alapján szinte biztosan szerethetővé fog válni azok számára is, akik először idegenkednek tőle. Az iX tudása ugyanis lenyűgöző.
olvass továbbA Ford S-Max nem új autó, hiszen a most nálunk járt második generáció 2015 óta fut az utakon. Ennek ellenére rengeteg pozitív tulajdonságát tapasztalhattuk meg újra, egy olyan kihaló félben lévő kategóriának, amely érdemtelenül került a most divatos SUV/crossoverek miatt a háttérbe.
olvass továbbMondhat bárki bármit, de az elektromos autózás mostani forradalmát meggyőződésem, hogy a Teslanak köszönhetjük. Volt ugyan előtte is pár hervatag próbálkozás, de az összes autógyár akkor ijedt meg igazán, amikor a részvényeik kevesebbet kezdtek érni, mint az Elon Mask vezette start-up-é. Persze ezt a fantasztikus sikert nem a nyuszi tojta, a Tesla valóban forradalmasította ezt a technológiát és ezenkívül olyan kiegészítőkkel látta el az autóit, amit előtte el sem tudtunk képzelni. És ne felejtsük el, hogy a Tesla Model S típusához a saját töltőhálózatban az autó élettartamáig terjedő időszakban ingyen feltöltést kap a tulajdonos.
olvass továbbA modell 35. évfordulójára készült egyedi darab, ami ötvözi a régmúlt csodás formavilágát a modern technológiával. Nem az első ilyen modell, amit a Hyundai megelevenített.
olvass továbbIlyen az, amikor a jövő találkozik a múlttal. Első látásra furcsán hat, de közelebbről megnézve látszik, hogy nem egy átgondolatlan összevisszaság. Van benne valami!
olvass továbbA BMW -ben azt lehet szeretni, hogy soha, egyetlen egyszer sem hoz csalódást. Pontosan azt nyújtja, amit várunk tőle. Szerethetjük, vagy éppen utálhatjuk. Egy viszont szinte teljesen biztos, érzelmeket fog kiváltani belőlünk. Ennek mértéke persze változó, az M440i Cabrio például rengeteget képes kiváltani. Belőlem a szeretem, imádom és odavagyok érte skálán mozgott, mint ahogy a fekete vászon a tetején. Fent is jó, lent is jó vagy talán még jobb!
olvass továbbKis furcsaságok Németországból, amiket elvétve hazánkban is láthatunk. Mégis mi értelme ezeknek az autóknak? Megmutatjuk!
olvass tovább