Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.




A vadonatúj MG3 világpremierje

A vadonatúj MG3 egy fejlett technológiát képviselő B-szegmensbe tartozó hibrid hatchback, amely a teljesítmény, a hatékonyság és a kifinomultság kombinációját kínálja. Az MG3 most először lesz elérhető a vásárlók számára egész Európában, miután korábban kizárólag az Egyesült Királyságban volt megvásárolható. Háromféle felszereltségi szinttel kerül bevezetésre, amelyek mindegyike a vadonatúj Hybrid+ hajtásláncot használja. Az MG a hibrid rendszeren végzett fejlesztése során nagyobb akkumulátort és erősebb villanymotort épített be, ami új mércét állít fel a B-szegmensben.

olvass tovább

Game changer – BYD Atto 3 Design

Kínai autók, elektromos autók. Talán ez a két olyan fal, amit a mai világunknak meg kell emésztenie. Amikor az első kínai márkák megjelentek, akkor mindenki kicsit kétkedéssel fogadta őket. A kínai, mint fogalom, kevésbé volt pozitív jelző. Benne volt a gagyi, a nem megfelelő minőség és az olcsó. De volt egy pillanat, amikor elkezdünk azon gondolkodni, hogy ez már nem igaz. Kína hatalmas, megfér ebben az országban és így a fogalom mögött is minden. A nagyra tartott brandek szinte kivétel nélkül részben vagy egészben ott készülnek. És aztán megjelent hazánkban is a BYD.

olvass tovább

A legfontosabb bástyák és a kapcsolódó elvárások – Mercedes-Benz E220 d 4Matic limuzin

Kijelenthető, hogy a Mercedes-Benz E osztály a márka legfontosabb modellje. Lehet nem a limuzin forma jelenleg a divat, de az E osztály testesíti meg számomra a Mercedes-Benzt magát. Bár ezen a néven – E osztály -, csak 1993 óta kapható és ilyen formában a mostani a 6. széria, de időben egészen visszamehetünk az ötvenes évekig, amikor ebben a kategóriában a márka elkezdett modelleket kínálni.

olvass tovább

A katonatiszt – Hyundai Kona 1.6 GDi Hibrid

A vadonatúj Hyundai Kona járt nálunk és sok szempontból olyan lett az autó, mintha az autós újságírók álmát valósították volna meg a koreai márkánál. Sehol semmi zongoralakk és a fizikai kezelők is visszatértek a műszerfalra. Ezek szerint nem volt hiábavaló annyit siránkozni arról, hogy a túlzott digitalizáció inkább szükségtelen, mint hasznos. De abban a pillanatban, amikor a volán mögé ülünk és elindulunk, azonnal rájövünk, hogy van némi üröm az örömben.

olvass tovább

A fiatalság széruma – BMW M2 Performance

Sokféle módon próbálja rengeteg iparág megtalálni a fiatalság Szent Grálját. Krémek, szérumok, plasztika, megannyi kezelés. Amire nem számított senki, hogy pont a BMW oldja meg a problémát. Különleges autó minden szempontból. Nem is tudom hányadik autónak venném meg az M2 Performance-t. Biztosan nem az első autónak választanám, de benne lenne a sorban, ami a megálmodott garázsomban parkol és elő-elő venném, hogy a 4,1 másodperces gyorsulását átéljem.

olvass tovább

A legszebb magyar – Mercedes Benz CLA 220 4Matic Coupé

Szubjektív ugyan az állítás, de bízom benne, hogy nagyon sokan egyetértenek azzal, hogy a jelenleg Magyarországon gyártott autók közül a kecskeméti CLA a legszebb. A négy éve futó modell modellfrissítésen esett át, szándékosan nem használtam a ráncfelvarrást, mert az előző változat sem volt még „ráncos”. Ennek apropóján és azért, mert még sosem járt nálunk CLA, egy hétig nálunk vendégeskedett.

olvass tovább

Reload- Recharge – Volvo C40 Recharge Ultimate

A Volvo teljesen elektromos járművének értékesítése nem is olyan régen, 2021-ben indult. A C40 Recharge duplamotoros változata alig 1,5 éve járt nálunk. A relatív rövid eltelt idő ellenére jelentős fejlesztésen esett át a modell, amely miden szempontból pozitívan hatott a használatára. Módosult a hajtás, javult a töltés és az elméleti hatótáv is növekedett.

olvass tovább

Nyisd ki a szemed és számolj! – Az elektromos autózásról, hogy lehessen min vitatkozni…

Van a környezetedben vegán? Nekem van és őszintén szólva az ég világon semmi bajom vele/velük. Mindenki úgy éli az életét, ahogyan szeretné és abban találja meg a boldogságát, amiben jónak látja. Hogy miként jön a vegán az elektromos autózáshoz? Mert az elektromos autós ugyanolyan, mint a vegán. Szinte csak erről beszél és ami a legtöbb esetben még jellemző, meg is akar győzni, hogy vedd át a világnézetét. Hát én sem jehovista nem lettem eddig, sem vegán, sem megszállott elektromos autós. Pedig hiszem Istent, nincs bajom azzal, ha éppen nem eszem húst és jónak tartom az e-autókat. De mindegyiket a helyén kezelem.

olvass tovább

Sportosan elegáns, elegánsan sportos – Peugeot 508 GT Hybrid 225

Keret nélküli ajtók és a kategória legalacsonyabb modellje. Ha másnem, ezektől lesz a Peugeot 508 a legsportosabb megjelenésű üzleti szedán. De ez csak a kezdet, hiszen, ha a rendkívül alacsony padlószint miatt nagyot hajolva beülünk az autóba, az átlagnál kisebb és nagyon direkt kormányzás fokozza a sportos hangulatot. Ezenfelül pedig a 225 lóerős hybrid rendszer a villanymotorral támogatva egy igazán jó gyorsulási élményt is képes okozni. Mindezt egy prémium minőségű környezetben. Mi kellhet még?

olvass tovább

Pickup a csúcson – Ford Ranger Raptor 3.0 Eco Boost

Nem is végződhetett volna jobban az év, mint minden idők legerősebb Ford Rangerjének tesztelésével. A Raptor nevet ugyan ismerhetjük az előző generációs Ranger neve mellől is, de a most bemutatott modell egy új, sosem látott dimenziót tárt elénk. Az alapjaitól újraépített Ford Ranger ugyanis sportautós képességeket kapott a háromliteres V6 benzinmotor és a különleges hajtás, vezérlés, felfüggesztés által.

olvass tovább